Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Amazon najbardziej wartościową marką świata. W pierwszej 10. także McDonald's i Coca-Cola

Amazon został uznany przez brytyjską firmę doradczą Brand Finance najbardziej wartościową marką na świecie, wycenianą na 187,9 mld dolarów. Na podium znalazły się też Apple (153,6 mld dolarów) i Google (142,8 mld dolarów).

Amazon najbardziej wartościową marką świata. W pierwszej 10. także McDonald's i Coca-Cola
fot. unsplash.com

Raport poświęcony 500 najbardziej wartościowym markom świata został opublikowany podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos.

Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się m.in.: notujący najszybszy w pierwszej dziesiątce wzrost rok do roku Microsoft (4., 119,6 mld dolarów), Samsung (5., 91,3 mld dolarów), AT&T (6., 87 mld dolarów) i Facebook (7., 83,2 mld dolarów). Z czołówki wypadł jednocześnie amerykański gigant handlowy Walmart (spadek z 9. na 11.; 67,8 mld dolarów).

"Istnieje powód, dla którego od wieków mówi się, żeby 'nie wkładać wszystkich jajek do jednego koszyka'. (...) Żaden biznes chcący długoterminowo przetrwać na rynku nie może skupiać wszystkich swoich wysiłków i zasobów wyłącznie na jednym obszarze działalności. Te marki, które ewoluują i eksperymentują z nowymi sektorami - jak Amazon i Microsoft - będą wyprzedzały konkurentów, a te, które wolniej dostosowują się do zmian lub dywersyfikują swoją działalność - jak Walmart i Apple - będą traciły istotne szanse na wzrost wartości marki" - ocenił szef Brand Finance, David Haigh.

Jednocześnie włoski koncern motoryzacyjny Ferrari został uznany za dysponujący najsilniejszą marką na świecie, m.in. dzięki wykorzystaniu swojego wizerunku do rozszerzenia działalności na nowe źródła przychodów (np. produkcja własnych okularów, parki rozrywki, hotel Maranello Village).

"Rozpoznawalność marki Ferrari jako czołowego producenta luksusowych samochodów, który jednocześnie dba o najwyższy poziom projektowania i innowacji, jest na niedoścignionym poziomie dla konkurentów. Przedstawiające wierzgającego ogiera logo jest idealnym symbolem marki i jej witalności w momencie, kiedy trwają prace nad nowymi modelami i działalnością wychodzącą daleko poza branżę motoryzacyjną" - wskazał szef Brand Finance.

Na podium tego zestawienia znalazły się także rosyjski bank Sbierbank (2.) i amerykańska firma doradcza Deloitte (3.), a na kolejnych miejscach także sieć restauracji McDonald's (5.), producent podzespołów komputerowych Intel (6.) czy producent napojów Coca-Cola (9.).

W tegorocznym rankingu nie znalazły się żadne marki z Polski lub Europy Środkowo-Wschodniej, ale - jak tłumaczył w rozmowie z PAP Konrad Jagodziński, dyrektor ds. komunikacji Brand Finance - "to kwestia czasu", bo są one już obecne w zestawieniach sektorowych.

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    WalMart RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    McDonald's RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.