Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Amazon namiesza na polskim rynku?

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 26-05-2014, 13:06

Nawet jeśli amerykański Amazon nie otworzy polskiej strony internetowej, przeobrazi rodzimy handel internetowy - prognozuje wyborcza.biz.

Już za cztery miesiące mają ruszyć dwa pierwsze centra logistyczne firmy Amazon w Polsce. Gigantyczne hale o powierzchni niemal 100 tys. m kw już dzisiaj można podziwiać w Bielanach Wrocławskich i w podpoznańskich Sadach. Każda z nich da zatrudnienie 2 tys. osób, a w sezonie przedświątecznym dodatkowo 3 tys. W przyszłym roku do dwóch centrów dołączy trzecie powstające także w Bielanach Wrocławskich.

Wprawdzie Amazon na razie nie otwiera polskojęzycznej strony internetowej, ale pytany o nią Tim Collins, szef logistycznego pionu Amazon na Europę, nie kryje, że otwarcie takiej strony jest w przyszłości celem firmy i prędzej czy później nastąpi. Już dziś po wpisaniu do przeglądarki nazwy domeny amazon.pl internauta jest przekierowywany na europejskie strony Amazon - czytamy w serwisie wyborcza.biz.

Co może oznaczać obecność Amazona dla polskiego e-handlu? Eksperci, z którymi udało  się skontaktować portalowi wyborcza.biz, oceniają, że wejście Amazona z pewnością podniesie konkurencyjność w sektorze e-commerce. Marcin Nowak, członek zarządu i dyrektor handlowy Softhis Sp. z.o.o. mówi, że pojawienie się tak dużego gracza może wymusić zmianę w podejściu polskich sklepów internetowych do użytkownika i położenie większego nacisku na jakość rozwiązań informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem interfejsów użytkownika czy rozwiązań mobilnych.

Marcin Piwowarczyk, dyrektor ds. strategii w firmie Bold Brand Commerce uważa z kolei, że konsekwencją rozpoczęcia działalności Amazona w Polsce może być zmiana na pozycji lidera w wielu branżach, począwszy od sprzedaży książek, e-booków i muzyki, poprzez sprzęt rtv/agd, na sprzęcie sportowym kończąc. Te firmy, które nie będą poszukiwać innowacji, mogą w dłuższej perspektywie sobie na rynku nie poradzić.

Podobnie uważa Justyna Skorupska, prezes zarządu spółki eBusiness Consulting, Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Jej zdaniem na wejściu do Polski z pewnością skorzysta Amazon, ale stracić mogą małe i średnie polskie e-sklepy oferujące podobny asortyment.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sdzcx 02-06-2014, 12:27:
Zwykła Amerykańskie pieprzenie...tak samo miał Ebay zniszczyc Allegro, po tylu latach Ebay ciągle w Polsce jest pikusiem....a Allegro ma taka pozycję dominującą JAK NIGDY!!!
  • xyz 26-05-2014, 15:03:
No i Marlin.pl popłynie.....
Pewnie te punkty odbioru z takim kosztem otwierane mają być argumentem do sprzedaży.Przy ich logistyce albo zdążą się sprzedać albo poszukają pracy w Amazon.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH