Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Amazon, Otto Group, Tesco Stores to liderzy rynku e-commerce w Europie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2015, 19:00

Europejski rynek e-commerce sektora B2C ma za sobą kolejny udany rok z dwucyfrowym wzrostem przychodów. W porównaniu z poprzednim, ogólna wartość e-handlu B2C w Europie w 2014 roku zwiększyła się o 14,3 proc. (do 423,8 miliardów euro).

Państwa członkowskie Unii Europejskiej odnotowały podobny wzrost wartości sprzedaży – osiągając poziom 368,7 miliardów euro – co stanowi 87 proc. wszystkich zawieranych transakcji handlu elektronicznego Unii Europejskiej. Wielka Brytania nadal pozostaje największym rynkiem e-commerce B2C w Europie – wzrost przychodów o 14,7 proc. (do 127,1 miliardów euro). Pozwoliło jej to na wzmocnienie swojej przewagi konkurencyjnej względem Niemiec (zwyżka przychodów o 12,3 proc. do 71,2 miliardów euro) i Francji (11,2 proc. do 56,8 miliardów euro), zajmujących w rankingu odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Sześć lat temu e-commerce stanowił 1,27 proc. europejskiego PKB, a w roku ubiegłym wartość ta niemal podwoiła się (do 2,45 proc.). Prognozuje się, że rozwój sektora e-handlu może osiągnąć jeszcze większą intensyfikację – do około 6 proc. PKB w 2020 roku. W ubiegłym roku największe europejskie platformy sprzedażowe osiągnęły łączny wzrost sprzedaży o 15,6 proc. (do 123,78 miliardów euro). Wiele z nich figuruje na stworzonej przez Internet Retailer liście 500 europejskich sprzedawców online 2015. W pierwszej dziesiątce rankingu znajdują się m.in.: Amazon, Otto Group, Tesco Stores, Staples, Apple, Home Retail Group, Cnova, Zalando, Asda i Shop Direct.

- Rozwój branży e-commerce z roku na rok nabiera tempa, a wraz z nim pojawia się zapotrzebowanie na usługi, które są w stanie zaspokoić rosnące potrzeby konsumentów. Ci natomiast oczekują szybkiej, wygodnej i relatywnie taniej formy dostawy. Doskonale rozumiemy mechanizmy, które rządzą zarówno branżą e-handlu, jak i dedykowanym jej rynkiem usług logistycznych. Udowadnia to między innymi sukces Paczkomatów InPost i ich dynamiczny rozwój w skali międzynarodowej - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • huehue 30-06-2015, 11:16:
handel bez sprawnej logistyki nie ma najmniejszego snesu
  • karol 30-06-2015, 11:07:
trzeba zadbac do tego o mobilnosc skepów internetowych bo bez tego nie ma jak ruszyc w reklamie
  • ugi 30-06-2015, 11:03:
e-commerce to worek pieniedzy dla odwaznych, kto pierwszy ustawi sobie pozycje na rynku bedzie trzepał ogromną kase

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH