Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Amazon wezwany do usunięcia fałszywych recenzji produktów z platformy

Dwoje przedstawicieli Partii Demokratycznej w Izbie Reprezentantów USA wezwało koncern Amazon do usunięcia fałszywych recenzji produktów z jego platformy sprzedażowej oraz lepszej moderacji w tym zakresie - podała w środę agencja Bloomberga.

Amazon wezwany do usunięcia fałszywych recenzji produktów z platformy
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 10-07-2019, 18:55

Frank Pallone Jr. reprezentujący stan New Jersey i Janice Schakowsky z Illinois wystosowali do szefa Amazona Jeffa Bezosa oficjalne zapytanie, jak firma identyfikuje i reaguje na przypadki oszukańczych recenzji.

Politycy wskazali, że recenzje "w znaczący sposób wpływają na decyzje zakupowe konsumentów" w internecie i ważne jest, by firma aktywnie broniła swoich klientów przed "zwodniczym i szkodliwym" działaniem.

Reprezentanci zainteresowali się też kwestią zysków, jakie Amazon może czerpać w wyniku zakupów opartych na sfałszowanych recenzjach.

Firma Bezosa w oświadczeniu stwierdziła, że do wykrywania "nieautentycznych" recenzji wykorzystuje zautomatyzowane systemy, a także pracowników. "Amazon inwestuje znaczące zasoby w obronę integralności recenzji na naszej platformie, ponieważ wiemy, że klienci cenią sobie spostrzeżenia i doświadczenia opisywane przez innych kupujących. Nawet jedna nieautentyczna recenzja to dla nas zbyt wiele" - dodała firma.

W poniedziałkowym raporcie monitorującej autentyczność recenzji w internecie firmy Fakespot, wskazano, że w czerwcu br. blisko 35 proc. produktów oferowanych na platformie Amazonu borykało się z problemem fałszywych recenzji. W tym samym miesiącu ubiegłego roku odsetek ten wynosił 16 proc., a dwa lata wcześniej - 21 proc.

Sprzedawcy produktów na stronie Amazona często decydują się na usługi zewnętrznych firm, oferujących wystawianie fałszywych, pozytywnych recenzji za pomocą automatycznych systemów lub wynajętych osób. Ma to miejsce zwłaszcza w okresach wzmożonej aktywności zakupowej w internecie - wskazał szef Fakespot Saoud Khalifah. Zdaniem eksperta Amazon stał się już zbyt dużą platformą, by monitorować i eliminować tego typu działania.

Fałszywe recenzje są jednym ze sposobów wpływania na wewnętrzny algorytm platformy, określający, które produkty są obecnie najpopularniejsze i rekomendujący je klientom.

W kwietniu serwis BuzzFeed News podał, że niektóre oferujące fałszywe recenzje firmy żądały od sprzedawców na platformie nawet 10 tys. dolarów miesięcznie za pomoc w zwiększeniu widoczności oraz opinie o sprzedawanym produkcie.

W ostatnich latach Amazon próbował zminimalizować rozpowszechnienie fałszywych recenzji w sklepie firmy m.in. wprowadzając zakaz rozdawania produktów za darmo przez kupców w zamian za pozytywną recenzję klientów - przypomniał Bloomberg. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.69.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.