Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Amazon z wynikami finansowymi za drugi kwartał 2019 r. poniżej oczekiwań

Amerykański koncern technologiczny Amazon odnotował w drugim kwartale 2019 r. 2,62 mld dolarów zysku - podała w piątek agencja Associated Press. Choć firma odnotowała wzrost względem ubiegłego roku, rozminęła się z oczekiwaniami analityków.

Amazon z wynikami finansowymi za drugi kwartał 2019 r. poniżej oczekiwań
fot. Shutterstock

Autor: PAP
Data: 26-07-2019, 19:32

Zysk na akcję Amazona w okresie kwiecień-czerwiec wyniósł 5,22 dolara wobec oczekiwanych 5,57 dolara. W analogicznym okresie w 2018 r. firma zarobiła 2,53 mld dolarów (5,07 USD na akcję). Według agencji do wolniejszego niż spodziewany wzrostu przyczyniło się m.in. zwiększenie inwestycji w obszarze przyspieszenia dostaw dla klientów programu premium. Firma podkreśliła, że wydane na ten cel 800 mln dolarów pomogło jednocześnie zwiększyć sprzedaż w minionym kwartale o 20 proc.

Wyższe od oczekiwań analityków okazały się natomiast przychody firmy, które wyniosły 63,4 mld dolarów wobec konsensusu na poziomie 62,5 mld dolarów.

Przychód z innych niż sprzedaż obszarów działalności koncernu, w tym usług chmury obliczeniowej AWS dostarczanej m.in. Netfliksowi, a także serwisów Twitch.tv i Pinterest czy działu zajmującego się sprzedażą personalizowanych reklam internetowych wzrósł o 37 proc. rok do roku. Amazon nie podał szczegółów na temat poszczególnych oddziałów.

Amazon przewiduje, że w trzecim kwartale 2019 r. dochód operacyjny wyniesie od 2,1 do 3,1 mld dolarów. Analitycy są jednak bardziej optymistyczni i przewidują, że wyniesie on 4,39 mld dolarów. Koncern oczekuje, że sprzedaż netto za miesiące lipiec-wrzesień osiągnie poziom od 66 mld do 70 mld dolarów. Konsensus analityków to 67,28 mld dolarów.

Na piątkowym otwarciu NasdaqGS akcje Amazona spadły o ok. 1,6 proc. W południe czasu nowojorskiego kurs akcji koncernu utrzymywał się na poziomie niższym o ok. 1,5 proc. względem ostatniego zamknięcia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    wyniki Amazona RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.38.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.