Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Amazon zainteresowany kupnem Boost od firm Sprint i T-Mobile

Koncern Amazon jest zainteresowany kupnem marki przedpłaconych usług komórkowych Boost Mobile od operatorów Sprint i T-Mobile. Głównym powodem ma być 6-letnie pozwolenie na nieodpłatne użytkowanie infrastruktury - podała w piątek agencja Reutera, cytując anonimowe źródła.


Autor: PAP
Data: 31-05-2019, 14:52

Analitycy cytowani przez Reutera wskazali, że Boost wart może być od 3 do 4,5 mld dolarów. Eksperci dodatkowo szacują, że z tej usługi komórkowej korzysta obecnie 7-8 mln osób.

Boost - obecnie marka Sprinta - przeznaczony został do sprzedaży w ramach przygotowań do potencjalnego połączenia z koncernem T-mobile. Dywestycja jednostki ma zmniejszyć udział w rynku prepaid Sprinta.

Markę wystawiono do zakupu, by zyskać przychylniejszą opinię regulatorów, którzy muszą zatwierdzić fuzję firm o wartości 26 mld dolarów. Kolejnym krokiem w tej kampanii może być rezygnacja z niektórych częstotliwości bezprzewodowego przesyłu danych. W obu przypadkach ewentualny kupiec musi zapewnić, że usługi pozostaną realną alternatywą i zachowana zostanie konkurencja rynkowa.

Zdaniem jednego z informatorów, Amazon ma być zainteresowany kupnem, gdyż w ramach kontraktu firma otrzymałaby pozwolenie na nieodpłatne wykorzystywanie infrastruktury tzw. New T-mobile - sieci która powstałaby z połączenia dwóch operatorów - na okres minimum 6 lat. Koncern Jeffa Bezosa ma także rozważać zakup pasm przesyłu, jeśli operatorzy zdecydowali się zbyć niektóre z nich.

Amazon odmówił komentarza; T-mobile i Sprint nie odpowiedziały na zapytania Reutera.

Agencja wskazała, że powody zainteresowania Amazona siecią bezprzewodową i spektrum nie są jasne. Koncern już wcześniej zdobywał doświadczenie w tym zakresie przez ofertę rozmów Echo Connect, która pozwala asystentowi głosowemu firmy na wykonywanie połączeń w imieniu użytkownika po podłączeniu do przewodowej sieci domowej.

Reuter przypomniał, że Amazon, który zaczynał działalność jako księgarnia wysyłkowa, ma długą historię poszukiwań nowych gałęzi dla swojego biznesu. Obecnie firma stała się m.in. liderem usług chmury obliczeniowej, ale zajmuje się także produkcją oryginalnych treści wideo przeznaczonych do strumieniowania dla użytkowników usługi Amazon Prime.

Jeśli dojdzie do fuzji Sprint i T-Mobile na rynku Stanów Zjednoczonych pozostanie trzech operatorów komórkowych. Niektórzy obrońcy praw konsumentów wskazali, że zmiana ta może podnieść ceny usług bezprzewodowych i chętnie widzieliby wejście na rynek nowego podmiotu.

20 maja przewodniczący Federalnej Komisji Łączności (FCC) poinformował, że wyraża zgodę na przejęcie przez operatora sieci komórkowej T-Mobile konkurencyjnej firmy Sprint. Transakcja musi jeszcze zostać zatwierdzona przez FCC i Departament Sprawiedliwości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    telefony komórkowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.200.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.