Amazon zainteresowany kupnem Boost od firm Sprint i T-Mobile
Koncern Amazon jest zainteresowany kupnem marki przedpłaconych usług komórkowych Boost Mobile od operatorów Sprint i T-Mobile. Głównym powodem ma być 6-letnie pozwolenie na nieodpłatne użytkowanie infrastruktury - podała w piątek agencja Reutera, cytując anonimowe źródła.
Analitycy cytowani przez Reutera wskazali, że Boost wart może być od 3 do 4,5 mld dolarów. Eksperci dodatkowo szacują, że z tej usługi komórkowej korzysta obecnie 7-8 mln osób.
Boost - obecnie marka Sprinta - przeznaczony został do sprzedaży w ramach przygotowań do potencjalnego połączenia z koncernem T-mobile. Dywestycja jednostki ma zmniejszyć udział w rynku prepaid Sprinta.
Markę wystawiono do zakupu, by zyskać przychylniejszą opinię regulatorów, którzy muszą zatwierdzić fuzję firm o wartości 26 mld dolarów. Kolejnym krokiem w tej kampanii może być rezygnacja z niektórych częstotliwości bezprzewodowego przesyłu danych. W obu przypadkach ewentualny kupiec musi zapewnić, że usługi pozostaną realną alternatywą i zachowana zostanie konkurencja rynkowa.
Zdaniem jednego z informatorów, Amazon ma być zainteresowany kupnem, gdyż w ramach kontraktu firma otrzymałaby pozwolenie na nieodpłatne wykorzystywanie infrastruktury tzw. New T-mobile - sieci która powstałaby z połączenia dwóch operatorów - na okres minimum 6 lat. Koncern Jeffa Bezosa ma także rozważać zakup pasm przesyłu, jeśli operatorzy zdecydowali się zbyć niektóre z nich.
Amazon odmówił komentarza; T-mobile i Sprint nie odpowiedziały na zapytania Reutera.
Agencja wskazała, że powody zainteresowania Amazona siecią bezprzewodową i spektrum nie są jasne. Koncern już wcześniej zdobywał doświadczenie w tym zakresie przez ofertę rozmów Echo Connect, która pozwala asystentowi głosowemu firmy na wykonywanie połączeń w imieniu użytkownika po podłączeniu do przewodowej sieci domowej.
Reuter przypomniał, że Amazon, który zaczynał działalność jako księgarnia wysyłkowa, ma długą historię poszukiwań nowych gałęzi dla swojego biznesu. Obecnie firma stała się m.in. liderem usług chmury obliczeniowej, ale zajmuje się także produkcją oryginalnych treści wideo przeznaczonych do strumieniowania dla użytkowników usługi Amazon Prime.
Jeśli dojdzie do fuzji Sprint i T-Mobile na rynku Stanów Zjednoczonych pozostanie trzech operatorów komórkowych. Niektórzy obrońcy praw konsumentów wskazali, że zmiana ta może podnieść ceny usług bezprzewodowych i chętnie widzieliby wejście na rynek nowego podmiotu.
20 maja przewodniczący Federalnej Komisji Łączności (FCC) poinformował, że wyraża zgodę na przejęcie przez operatora sieci komórkowej T-Mobile konkurencyjnej firmy Sprint. Transakcja musi jeszcze zostać zatwierdzona przez FCC i Departament Sprawiedliwości.

