Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Amazon zamierza uruchomić w pełni samoobsługowe supermarkety

Amazon zamierza uruchomić w 2020 r. pierwsze w pełni samoobsługowe supermarkety i butiki tymczasowe. W ramach rozwoju programu sklepów bez kasjerów Go koncern rozważa również udostępnianie rozwiązań na licencji innym firmom - podała agencja Bloomberga.

Amazon zamierza uruchomić w pełni samoobsługowe supermarkety
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 20-11-2019, 16:00

Według informatora Bloomberga znającego szczegóły projektu Amazona pierwsze wielkopowierzchniowe sklepy samoobsługowe i program licencyjny mogą zostać uruchomione już w pierwszym kwartale 2020 r. Koncern Jeffa Bezosa testuje supermarket wyposażony w technologię Go w obiekcie o powierzchni 966 metrów kwadratowych w dzielnicy Capitol Hill w Seattle w północno-zachodnim stanie Waszyngton. Docelowo firma chce obsługiwać lokale o powierzchniach dochodzących do 2,8 tys. metrów kw.

Zgodnie z informacjami agencji plan rozszerzenia programu sklepów samoobsługowych Amazona pokrywa się z pierwotnymi zamierzeniami firmy. Dotychczas jednak koncern ograniczył się do powołania kilkunastu małych sklepów osiedlowych o niewielkim asortymencie - bez kasjerów, za to z systemem kamer i czujników oraz oprogramowaniem, które przy wyjściu automatycznie obciąża konta klientów za zakupy. W ciągu dwóch lat od wdrożenia programu w USA powstało 21 tego typu obiektów, z których większość nie przekracza powierzchni 186 metrów kw.

Program całkowicie samoobsługowych sklepów Amazon Go został zapoczątkowany w 2012 r. Nad jego rozwojem pracuje ok. tysiąca osób. Rozmówca Bloomberga przekazał, że według informacji podanych przez koncern ich łączne wynagrodzenia w tym czasie miały przekroczyć miliard dolarów. Tylko w pierwszym sklepie nakłady na sprzęt - kamery, wyposażenie sieciowe i serwery - miały wynieść miliony dolarów.

Ostatnie dwa lata zespół Go poświęcił na dopracowywanie technologii, by uczynić ją bardziej atrakcyjną cenowo dla innych firm z branży sprzedaży detalicznej, m.in. przez zwiększenie wydajności czujników i innych urządzeń, pozwalając na zredukowanie rozmiarów i kosztu pełnego zaplecza technicznego - dodał anonimowy informator agencji. Pracownicy Amazona mają również opracowywać mały, przenośny kiosk samoobsługowy Go z myślą m.in. o galeriach handlowych i obiektach sportowych.

Jako pierwszy o możliwym udostępnieniu technologii Amazon Go na licencji poinformował we wrześniu serwis CNBC, według którego koncern ma prowadzić rozmowy m.in. z CIBO Express (OTG) i siecią kin Regal (Cineworld Group). Informator Bloomberga potwierdził te nazwy jako potencjalnych klientów rozwiązania. Zastrzegł, że Amazon nie zdecydował się jeszcze na model licencyjny i rozpatruje zarówno możliwość jednorazowej opłaty, jak i pobierania marży od sprzedaży.

Amazon i OTG odmówiły komentowania doniesień, a Regal nie odpowiedział na zapytania agencji.

Wartość amerykańskiej branży sklepów spożywczych sięga 900 mld dolarów. Amazon prowadzi już sieć sklepów Whole Foods Market. W połowie listopada koncern potwierdził również zamiar uruchomienia odrębnej sieci supermarketów obsługiwanych przez ludzi - poczynając od zamożnej dzielnicy Woodland Hills w kalifornijskim Los Angeles. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.238.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.