Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Amazon zamknie sklep internetowy w Chinach

Amazon planuje do 18 lipca zamknąć swój sklep internetowy w Chinach - podała agencja Bloomberga. Amerykański koncern z branży handlu elektronicznego chce oferować lokalnym klientom wybrane produkty z Amazon Global Store.

Amazon zamknie sklep internetowy w Chinach
fot. shutterstock

Jak zapewniła rzeczniczka amerykańskiego koncernu, w Chinach nadal będą działać czytniki Kindle oraz Amazon Web Services, który oferuje przedsiębiorstwom przechowywanie danych i dostarczanie mocy obliczeniowej. Firma zapewniła również o kontynuowaniu operacji transgranicznych, dzięki którym zagraniczni klienci będą mogli kupić towary od chińskich sprzedawców.

Od 18 lipca lokalni klienci Amazona, którzy będą wchodzić na chińską stronę sklepu, zobaczą wybrany asortyment z jego globalnej wersji - Amazon Global Store. Rzeczniczka największego na świecie sprzedawcy detalicznego zapewniła, że koncern "ściśle współpracuje ze swoimi sprzedawcami", aby w razie zainteresowania, zapewnić im dalszą możliwość sprzedaży produktów poza Chinami za pośrednictwem Amazon Global Selling.

Amazon zapowiedział likwidację wsparcia dla sprzedawców krajowych w Chinach w ciągu 90 dni oraz sprawdzenie wpływu podjętej decyzji na lokalne centra. Jak podała agencja Reutera, powołując się na źródło bliskie sprawie, mogą one zostać zamknięte.

Według danych firmy badawczej iResearch Global najwięksi rodzimi sprzedawcy detaliczni - Alibaba i JD - kontrolowali w ubiegłym roku 82 proc. rynku handlu elektronicznego w Chinach - podkreślił Reuters. Z danych firmy wynika również, że udział Amazona w chińskim rynku nie przekracza 1 proc.

Według analityka z firmy inwestycyjnej Wedbush Securities Michaela Pachtera Amazon wycofuje się z chińskiego rynku, ponieważ nie mógł tam "osiągnąć rentowności i rozwijać się". Specjalista ds. marketingu w firmie konsultingowej z branży handlu elektronicznego Azoya Ker Zheng zauważył natomiast, że brak możliwości uzyskania przewagi konkurencyjnej Amazona w Chinach może być spowodowany m.in. dłuższym czasem dostaw niż w przypadku Tmall czy JD.

Jak zaznaczył Reuters, w Chinach obserwuje się obecnie spowolnienie gospodarcze, również w branży handlu elektronicznego. Alibaba odnotował w styczniu 2019 r. najwolniejszy kwartalny wzrost zysków od 2016 r., natomiast JD odpowiedział na zmiany rynkowe redukcją zatrudnienia. Z rynku chińskiego online trzy lata temu wycofał się również Walmart, który odsprzedał wówczas swoją platformę internetową JD w zamian za część udziałów w spółce.

W 2004 r. Amazon kupił za 75 mln dolarów stronę sprzedażową Joyo.com. W 2011 r. zmienił jej nazwę na Amazon China. W 2015 r. koncern zdecydował się otworzyć sklep na stronie Alibaby, a rok później uruchomił dla chińskich klientów program członkowski Amazon Prime.

Według Bloomberga, Amazon zdecydował się wycofać z Chin, aby skupić się na działalności w Indiach, gdzie ma większe szanse na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Amerykański koncern otworzył tam ponad 50 magazynów, a jego głównym konkurentem jest firma Flipkart.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.83.37
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.