Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

AmazonFresh wkracza do Europy. Firma wynajmie magazyn po Tesco

Amerykański gigant handlu internetowego Amazon.com uruchamia służącą do e-zakupów spożywczych platformę AmazonFresh w Wielkiej Brytanii. Wcześniej projekt rozwijany był jedynie w kilku miastach w Stanach zjednoczonych. To początek ekspansji amerykańskiej firmy na europejskim rynku spożywczym. Obecność gracza tego kalibru w Europie w perspektywie kilku lat może całkowicie odmienić ten rynek.

AmazonFresh wkracza do Europy. Firma wynajmie magazyn po Tesco
Samochód dostawczy AmazonFresh (fot. Wikimedia Commons, na licencji CC BY-SA 3.0)

Jak donosi "Daily Mail", Amazon na 10 lat wynajął magazyn o powierzchni ok. 28 tys. mkw. w hrabstwie Surray, nieopodal Londynu. Poprzednio z obiektu korzystało Tesco. To symboliczna zmiana, która może wskazywać, w jakim kierunku podąży spożywczy e-commerce w Wielkiej Brytanii. Najbliższe lata pokażą, czy duże sieci handlowe odeprą atak Amazona, czy może stracą udziały w rynku handlu internetowego.

Według "Daily Mail", Amazon ma nadzieję na zdobycie 2 proc. udziałów w brytyjskim rynku spożywczym, który aktualnie wyceniany jest na 149 mld funtów. Oznacza to, że firma liczy na trzykrotnie większe udziały niż te, jakimi obecnie może pochwalić się największy krajowy gracz skupiający się na sprzedaży przez internet samej żywności, czyli Ocado (odpowiednik naszego Frisco.pl).

Usługa AmazonFresh w Stanach Zjednoczonych obecna jest od 2007 r. Korzystać z niej mogą mieszkańcy Seattle, Nowego Jorku oraz Kalifornii. W koncepcie AmazonFresh amerykańska firma oferuje świeże produkty, takie jak mięso, owoce i warzywa, czy pieczywo. Dostarcza je przy pomocy własnej floty samochodów dostawczych.

O tym, że AmazonFresh może zostać wprowadzony do Wielkiej Brytanii, spekulowano od dawna. Wygląda na to, że usługa uruchomiona zostanie na terenie aglomeracji londyńskiej już we wrześniu. Od kilkunastu miesięcy w mediach przewijają się doniesienia, że AmazonFresh może pojawić się także w Niemczech i Austrii. Na wkroczenie usługi do Polski z pewnością musielibyśmy poczekać znacznie dłużej. Na razie amerykański gigant nie prowadzi nad Wisłą nawet swojego głównego sklepu Amazon.com.

Bill Bishop, znany analityk rynku handlu detalicznego spodziewa się, że AmazonFresh docelowo może działać nawet na 40 rynkach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

AmazonFresh RSS ALERT    /    Amazon.com RSS ALERT    /    Wielka Brytania RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    handel internetowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.55.186.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.