Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ameryka Łacińska powinna zainteresować polskie firmy spożywcze

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2016, 14:45
Ameryka Łacińska powinna zainteresować polskie firmy spożywcze
Region ten budzi coraz większe zainteresowanie innych krajów fot. Shutterstock

Polscy producenci powinni bardziej zainteresować się współpracą handlową z krajami Ameryki Łacińskiej i ekspansją na tamtych rynkach. Region ten rozwija się coraz dynamiczniej i budzi coraz większe zainteresowanie ze strony innych krajów.

Ameryka Łacińska to ponad 380 mln ludzi i 20 państw - region mocno zróżnicowany społecznie, ekonomicznie i politycznie.

Rynki Ameryki Łacińskiej są szansą dla polskich firm – głównie importerów, ale też eksporterów. Musimy się jednak spieszyć, bo współpracę handlową z krajami tego regionu intensyfikują już takie potęgi jak Chiny czy Rosja.

- Ameryka Południowa jest kontynentem rozwijającym się i to coraz dynamiczniej. W najbliższych dekadach wzrost PKB per capita w krajach Ameryki Łacińskiej będzie szybszy niż w rozwiniętych krajach Unii Europejskiej, co oznacza szansę na wzrost eksportu do tego regionu. Dlatego w przewidywanej ekspansji na te rynki nie może zabraknąć Polski i polskiego biznesu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Monika Sasiak, główny specjalista Biura Współpracy z Zagranicą Krajowej Izby Gospodarczej.

- Z krajami Ameryki Łacińskiej łączą nas więzy kulturowe i historyczne. W ostatnich latach region ten umocnił się jako niezależny podmiot polityki międzynarodowej, starając się przy tym zdywersyfikować swoje stosunki gospodarcze, dlatego obserwujemy zwrot w stronę Chin, a także Rosji, Australii czy krajów Afryki – dodaje.

Na razie jednak kraje Ameryki Łacińskiej mają tylko marginalne znaczenie dla naszego eksportu rolno-spożywczego. Polska eksportuje tam towary za ok. 1,75 mld euro, podczas gdy sam import bananów do Polski z tamtych stron sięga aż 2,44 mld euro.

- Kraje Ameryki Łacińskiej mają jedynie marginalne znaczenie dla naszego eksportu rolno-spożywczego. Co więcej w przypadku większości z nich utrzymuje się ujemne saldo handlu zagranicznego (Brazylia, Argentyna, Paragwaj, Urugwaj). Wyjątkiem jest Meksyk, najważniejszy rynek zbytu dla Polski wśród krajów regionu – mówi Marta Skrzypczyk, koordynator analityków agrobiznesu w Banku Zachodnim WBK.

- Niskie wolumeny eksportu to przede wszystkim wynik kwestii logistycznych, ale też faktu, że z Ameryką Łacińską sąsiadują Stany Zjednoczone, które są drugim po UE największym globalnym eksporterem żywności i surowców rolnych. Ponadto same kraje Ameryki Środkowej i Południowej należą do dużych producentów rolnych - głównie Brazylia i Argentyna - dodaje.

Ekonomistka Joanna Gocłowska-Bolek mówi zaś, że mimo dużej geograficznej odległości warunki do prowadzenia biznesu zarówno w Polsce, jak i w krajach Ameryki Południowej i Środkowej są do siebie zbliżone.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 109) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.