Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Amerykańscy kucharze wolą marki własne od brandów

  • Autor: pr
  • Data: 10-10-2013, 10:32

Kucharze wiedzą, że markowa nazwa używanych produktow nie ma wpływu na smak ich potraw. Nowe badania przeprowadzone przez profesora marketingu z Chicago Booth School of Business na Uniwersytecie w Chicago, Jean-Pierre'a Dubé, oraz profesorów ekonomii, Matthew Gentzkowa i Jesse M. Shapiro, wykazały, że zawodowi kucharze robiąc zakupy w supermarkecie częściej sięgają po tańsze niemarkowe wersje podstawowych artykułów spożywczych. Zdaniem naukowców, takie samo zachowanie dotyczy aptekarzy, którzy dla własnych potrzeb zaopatrują się częściej w leki generyczne, a nie lekarstwa znanych marek.

Z badań wynika, że gdy kucharze nabywają artykuły spożywcze, również dla osobistych potrzeb, ponad 80 procent zakupów przypada na marki własne, w porównaniu z 61 procentami wśród przeciętnych klientów. Ogólnie, kucharze są o 13 procent bardziej skłonni niż przeciętni konsumenci, by kupić niemarkową wersję. Podobnie wygladają zakupy leków dokonywane przez aptekarzy. Dla przykładu, 90% kupowanych przez nich leków przeciwbólowych to leki niemarkowe. Tylko 71% statystycznych konsumentów dokona podobnego wyboru.

Gdyby każdy w Stanach Zjednoczonych robił zakupy tak jak kucharze, badacze szacują, że wydatki na podstawowe markowe produkty spadłyby o 24%, a konsumenci zaoszczędziliby 20 milionów dolarów rocznie na podstawowych produktach i 340 milionów na innych kategoriach żywności i napojów objętych badaniem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.