REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Amerykański e-handel w dużym dołku

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 03-01-2009, 08:58

Po raz pierwszy w historii sprzedawcy internetowi w USA odnotowali rok do roku spadek sprzedaży. W poprzednich latach mieli dwucyfrowe wzrosty - informuje Gazeta Wyborcza.

REKLAMA

Według najnowszych danych firmy comScore w okresie świątecznym wartość obrotów handlu online spadła o 3 proc. Podobne wyniki zanotował także tradycyjny handel. Najnowsze badania ShopperTrack RCT Corp. z 50 tys. sklepów mówią o 2,3-proc. spadku obrotów.

- Po raz pierwszy zanotowaliśmy spadek w czasie świątecznych zakupów, od czasu gdy zaczęliśmy monitorować e-handel w 2001 r. - stwierdził szef comScore Gian Fulgoni.

Według raportu między 1 listopada a 23 grudnia 2008 r. amerykańscy konsumenci wydali na zakupy w sieci 25,5 mld dol., o 800 mln dol. mniej niż w 2007 r. W całym czwartym kwartale obroty e-handlu spadły o 4 proc. - z 38,4 mld dol. w 2007 r. do 36,8 mld dol. Do tej pory obroty e-handlu rosły rok do roku w tempie dwucyfrowym (w 2007 r. zwiększyły się o 19 proc., a w 2006 - o 25 proc.).

Nawet w tym roku, mimo pogłębiającego się kryzysu, analitycy rynku przepowiadali kilkuprocentowy wzrost obrotów. Według autorów badań na słabsze wyniki handlu online wpłynęło kilka czynników - oprócz kryzysu gospodarczego, który paraliżował zapędy konsumentów, dużą rolę odegrał sam kalendarz - tegoroczny sezon zakupów był o pięć dni krótszy niż w 2007 r.

Kryzysu nie odczuli jednak najwięksi sprzedawcy internetowi. Zwycięzcą sezonu okazał się Apple, który odnotował wzrost zainteresowania konsumentów o 19 proc., Amazon (7 proc.), Hewlett-Packard (28 proc.) i Wal-Mart (4 proc.). Wśród gigantów e-handlu spadek o 4 proc. (85,4 mln odwiedzin) odnotował natomiast portal aukcyjny eBay.

Prognozy na 2009 rok są zdecydowanie pesymistyczne. Gene Munster, analityk Piper Jaffray & Co., szacuje, że obroty sklepów internetowych spadną w ciągu najbliższych 12 miesięcy aż o 10 proc., bo konsumenci nadal będą ograniczać wydatki na produkty najczęściej sprzedawane w sieci.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH