Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

AmRest chce otwierać w kolejnych latach co najmniej 100 restauracji rocznie

Grupa AmRest, która w przyszłym roku planuje otworzyć 100 restauracji, zakłada podobne tempo otwarć w kolejnych latach. Przyszłoroczny CAPEX to 400 mln złotych - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

AmRest chce otwierać w kolejnych latach co najmniej 100 restauracji rocznie
fot. financial-report

Autor: PAP
Data: 25-11-2010, 19:40

"Przyszły rok będzie na pewno rokiem wzrostu, choćby dlatego, że chcemy otworzyć 100 restauracji i bardzo nam zależy, by dotrzymać słowa" - powiedział PAP Mroczyński.

"Mamy zidentyfikowanych około 200 potencjalnych lokalizacji, by mieć pewność, że plan zrealizujemy. Nie sądzę, by było realistyczne zwiększenie planu otwarć powyżej 100. Wcale to nie oznacza, że rynek nie jest w stanie tego wchłonąć, ale nie jest w stanie tego wchłonąć w krótkim czasie" - dodał.

Poinformował, że w kolejnych latach tempo otwarć może być podobne.

"W perspektywie kolejnych lat tempo otwarć przynajmniej 100 restauracji rocznie w Europie Środkowo-Wschodniej powinno być utrzymane" - powiedział.

Dla AmRestu najciekawszym rynkiem wydaje się obecnie Rosja.

"Widzimy duże szanse rozwoju w Rosji, ten rynek ma poza Polską największy potencjał otwarć nowych restauracji. Myślę, że w przyszłym roku może nie zobaczymy dużego efektu skokowego wzrostu otwarć, ale na pewno zidentyfikujemy wiele restauracji, które będziemy chcieli otworzyć w 2012 roku" - powiedział Mroczyński, dodając, że sporo do zrobienia jest jeszcze na Węgrzech.

Największy potencjał rozwoju ma ciągle KFC, najbardziej rentowny biznes grupy, ale spółka widzi duże możliwości rozwoju Starbucksa i Burger Kinga.

"Dla Burger Kinga duże znaczenie ma efekt skali. W świadomości wielu Burger King jeszcze nie istnieje i tak długo jak tych restauracji nie będzie w Polsce kilkadziesiąt, nie będzie efektu działań promocyjnych i budowania świadomości marki. By zacząć bardziej efektywne działania promujące, interesujący poziom dla Burger Kinga to 35-40 lokali w Polsce" - powiedział członek zarządu AmRestu.

Poinformował, że amerykański Applebees stale poprawia sprzedaż i rentowność.

"W 2011 roku spodziewamy się kontynuacji tego trendu" - powiedział.

Obecnie grupa prowadzi łącznie 446 restauracji w Polsce, Republice Czeskiej, na Węgrzech, w Rosji, w Serbii, w Bułgarii oraz w USA.

Tegoroczne nakłady inwestycyjne mają wynieść około 300 mln zł. W przyszłym roku CAPEX będzie większy.

"Przyszłoroczny CAPEX wyniesie 400 mln zł. Około 350 mln zamierzamy wydać na nowe otwarcia, a 50 mln zł na renowacje" - powiedział Mroczyński.

AmRest nie będzie miał problemu z finansowaniem nowych otwarć.

"Środki na otwarcia są. Ostatnio udało się refinansować kredyt na dużo lepszych warunkach, do tego udało się też wynegocjować tzw. revolving, co zwiększa naszą elastyczność finansowania, daje możliwości otwierania nowych restauracji" - powiedział członek zarządu AmRestu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    KFC RSS ALERT    /    Starbucks RSS ALERT    /    Burger King RSS ALERT    /    fast food RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.124.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.