REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

AmRest liczy na wzrost sprzedaży LFL i poprawę rentowności w 2011 r.

  • Autor: PAP
  • Data: 25-11-2010, 21:43

Grupa AmRest liczy, że w przyszłym roku możliwy jest wzrost sprzedaży porównywalnej na wszystkich rynkach. Spółka chce poprawiać rentowność i wrócić do poziomu 10 proc. marży EBITDA - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

REKLAMA

"Celem na przyszły rok jest wzrost sprzedaży i poprawa rentowności. Rentowność powinna rosnąć przynajmniej w takim samym tempie jak sprzedaż" - powiedział PAP Mroczyński.

Poinformował, że w przyszłym roku sprzedaż porównywalna powinna wzrosnąć.

"Największy wpływ na rentowność w przyszłym roku będzie miał wzrost sprzedaży restauracji bazowych w Polsce i w Czechach. Te dwa rynki przez ostatni rok miały spadki i wydaje się, że zbliżamy się powoli do momentu zmiany trendu. Indeksy spadku są coraz mniejsze, zdarzają się tygodnie, gdy sprzedaż jest na ubiegłorocznych poziomach" - powiedział członek zarządu AmRest.

W tym roku narastająco sprzedaż porównywalna spadnie.

"W przyszłym roku ostrożnie zakładamy lekki wzrost sprzedaży porównywalnej. Wzrost będzie od niższej bazy, mamy kilka pomysłów na nowe produkty, chcemy przyciągnąć nowych klientów. Oczekujemy wzrostów sprzedaży porównywalnej na wszystkich rynkach" - powiedział Mroczyński.

AmRest chciałby, by marża EBITDA wzrosła do 10 proc.

"Chcielibyśmy wrócić do poziomu 10 proc. jak najszybciej" - powiedział Mroczyński, dodając, że głównym motorem będzie sprzedaż, zwłaszcza sprzedaż restauracji bazowych w Polsce i w Czechach.

Mroczyński podtrzymał, że w ciągu kilku lat spółka chce osiągnąć 15 proc. marży EBITDA dla biznesu w Europie i 10 proc. w USA.

"Docelowo w Europie marża EBITDA powinna wynieść 15 proc., w USA przynajmniej 5,5-6 proc., a docelowo 10 proc." - powiedział.

W trzecim kwartale 2010 roku AmRest miał 516,9 mln zł przychodów wobec 481,9 mln zł rok wcześniej, 15,5 mln zł zysku operacyjnego wobec 26,2 mln zł EBIT przed rokiem i 5,8 mln zł zysku netto wobec 10,5 mln zł przed rokiem.

Marża EBITDA w III kwartale wyniosła 8,1 proc. w porównaniu do 9,6 proc. w analogicznym okresie 2009 roku.

Sprzedaż w USA wzrosła w III kwartale o 8,4 proc. rdr, a sprzedaż w restauracjach w Europie wzrosła o 6,7 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH