Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

AmRest liczy na wzrost sprzedaży LFL i poprawę rentowności w 2011 r.

Grupa AmRest liczy, że w przyszłym roku możliwy jest wzrost sprzedaży porównywalnej na wszystkich rynkach. Spółka chce poprawiać rentowność i wrócić do poziomu 10 proc. marży EBITDA - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

"Celem na przyszły rok jest wzrost sprzedaży i poprawa rentowności. Rentowność powinna rosnąć przynajmniej w takim samym tempie jak sprzedaż" - powiedział PAP Mroczyński.

Poinformował, że w przyszłym roku sprzedaż porównywalna powinna wzrosnąć.

"Największy wpływ na rentowność w przyszłym roku będzie miał wzrost sprzedaży restauracji bazowych w Polsce i w Czechach. Te dwa rynki przez ostatni rok miały spadki i wydaje się, że zbliżamy się powoli do momentu zmiany trendu. Indeksy spadku są coraz mniejsze, zdarzają się tygodnie, gdy sprzedaż jest na ubiegłorocznych poziomach" - powiedział członek zarządu AmRest.

W tym roku narastająco sprzedaż porównywalna spadnie.

"W przyszłym roku ostrożnie zakładamy lekki wzrost sprzedaży porównywalnej. Wzrost będzie od niższej bazy, mamy kilka pomysłów na nowe produkty, chcemy przyciągnąć nowych klientów. Oczekujemy wzrostów sprzedaży porównywalnej na wszystkich rynkach" - powiedział Mroczyński.

AmRest chciałby, by marża EBITDA wzrosła do 10 proc.

"Chcielibyśmy wrócić do poziomu 10 proc. jak najszybciej" - powiedział Mroczyński, dodając, że głównym motorem będzie sprzedaż, zwłaszcza sprzedaż restauracji bazowych w Polsce i w Czechach.

Mroczyński podtrzymał, że w ciągu kilku lat spółka chce osiągnąć 15 proc. marży EBITDA dla biznesu w Europie i 10 proc. w USA.

"Docelowo w Europie marża EBITDA powinna wynieść 15 proc., w USA przynajmniej 5,5-6 proc., a docelowo 10 proc." - powiedział.

W trzecim kwartale 2010 roku AmRest miał 516,9 mln zł przychodów wobec 481,9 mln zł rok wcześniej, 15,5 mln zł zysku operacyjnego wobec 26,2 mln zł EBIT przed rokiem i 5,8 mln zł zysku netto wobec 10,5 mln zł przed rokiem.

Marża EBITDA w III kwartale wyniosła 8,1 proc. w porównaniu do 9,6 proc. w analogicznym okresie 2009 roku.

Sprzedaż w USA wzrosła w III kwartale o 8,4 proc. rdr, a sprzedaż w restauracjach w Europie wzrosła o 6,7 proc.

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    fast food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.