Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest liczy na wzrost w 2010 r. sprzedaży porównywalnej i poprawę rentowności

  • Autor: PAP
  • Data: 04-03-2010, 10:50
AmRest liczy na wzrost w 2010 r. sprzedaży porównywalnej i poprawę rentowności

AmRest liczy w tym roku na poprawę rentowności i wzrost sprzedaży porównywalnej. Ocenia, że 15 proc. marża EBITDA w Europie zostanie osiągnięta w ciągu trzech lat, a cel 5-6 proc. marży EBITDA dla USA - szybciej - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

- AmRest jest biznesem wzrostowym, historyczny wzrost to 25 proc. Chcemy stać się największą firmą restauracyjną na świecie, więc co roku chcemy zwiększać rentowność i przychody, każdy kolejny rok ma być lepszy - powiedział PAP Mroczyński.

- Sprzedaż będzie w tym roku rosła. Trudno powiedzieć jak, gdyż od zachowania kursu dolara będzie zależeć sprzedaż biznesu amerykańskiego - powiedział.

Poinformował, że spółka liczy na wzrost sprzedaży w porównywalnych lokalizacjach.

- Chcielibyśmy, by tam gdzie się pojawiła erozja sprzedaży w restauracjach bazowych (pojawiła się ona w większości naszych brandów w drugiej połowie 2009 roku) odwrócił się ten trend i by sprzedaż porównywalna rosła - powiedział Mroczyński.

- W USA obserwujemy tendencję wyhamowania spadków. W ubiegłym roku zrobiliśmy sporo, by poprawić rentowność tego biznesu przy spadającej sprzedaży. W tym roku nie chcemy tak bardzo polegać na redukcji kosztów, nie można tego robić w nieskończoność, ale mamy pomysły jak pobudzić sprzedaż na tamtym rynku - powiedział członek zarządu AmRest.

AmRest podtrzymuje, że celem na przyszłość jest osiągnięcie 15 proc. marży EBITDA dla biznesu Europy Środkowo-Wschodniego i 10 proc. EBITDA dla biznesu amerykańskiego.

- Chcemy wrócić do historycznej rentowności 15 proc. marży EBITDA w Europie i 5-6 proc. w USA, docelowo 10 proc. Myślę, że dla Europy perspektywa trzech lat jest aktualna, licząc od teraz albo od momentu, gdy otoczenie przestanie nam przeszkadzać - powiedział Mroczyński.

- W USA chcemy dojść do 6 proc. szybciej niż w trzy lata i zrobić kolejny rok w kierunku 10 proc. Patrzymy długofalowo, chcemy by to był przyczółek do budowania biznesu o skali 1 mld dolarów sprzedaży - dodał.

W 2009 roku marża EBITDA wyniosła 8,9 proc. wobec 11 proc. w 2008 roku. W Europie marża EBITDA wyniosła 12,3 proc., a w USA 2,8 proc.
Spadek marży to efekt osłabienia dynamiki wzrostu sprzedaży, kosztów rozwoju nowych rynków i nowych marek oraz dodania biznesu amerykańskiego, który jest mniej rentowny.

W 2009 roku AmRest wypracował 38,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, 79,7 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 2 mld zł. Po czterech kwartałach 2008 roku spółka miała 32,4 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 92,3 mln zł EBIT i 1,4 mld zł przychodów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH