REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

AmRest planuje przejęcia, nie wyklucza emisji akcji

  • Autor: PAP
  • Data: 04-03-2010, 10:02
AmRest planuje przejęcia, nie wyklucza emisji akcji

AmRest podtrzymuje, że poza rozwojem organicznym chce rosnąć poprzez przejęcia, widzi możliwości akwizycji na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W przypadku ewentualnego większego przejęcia nie wyklucza emisji akcji - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

REKLAMA

- Zbudowaliśmy specjalny departament odpowiedzialny za fuzje i przejęcia, co potwierdza, że jesteśmy zainteresowani takimi transakcjami. Myślę, że prędzej czy później takie akwizycje się pojawią. Nie chcemy ich jednak robić za wszelką cenę, nie chodzi tylko o wzrost sprzedaży, musi się to również opłacać od strony inwestycyjnej - powiedział PAP Mroczyński.

- Nie mamy na tyle zaawansowanych projektów, by o nich informować. Nie chciałbym wyprzedzać faktów - dodał.

AmRest podtrzymuje, że chce kontynuować ekspansję poprzez przejęcia na rynku europejskim. W przyszłości nie wyklucza też takich akwizycji na rynku amerykańskim.

- Patrzymy przede wszystkim na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, jesteśmy dużo bardziej ostrożni co do USA. Chcielibyśmy najpierw poprawić tam naszą rentowność. Nie rezygnujemy z naszych ambicji rozwoju tego biznesu przez fuzje i przejęcia, ale warunek jest taki, że rentowność musi być przynajmniej na poziomach historycznych - powiedział Mroczyński.

- W Europie możliwości akwizycji są - dodał.

Zdaniem Mroczyńskiego spółka nie powinna mieć problemów z finansowaniem ewentualnych transakcji. Poza kredytowaniem w grę wchodzi także emisja akcji.

- Możemy się mocniej zadłużyć. Poza tym jest możliwość emisji akcji. To jest drogi kapitał i będziemy się zastanawiać, czy to robić, bo nie chcemy rozwadniać kapitału bez potrzeby. Jeśli jednak zdarzy się takiej skali projekt, który by tego wymagał, to trzeba będzie prosić akcjonariuszy o tego typu finansowanie - powiedział.

Przy okazji ewentualnych akwizycji portfel marek Amrestu może się powiększyć, ale - jak powiedział Mroczyński - wzrost liczby marek nie jest celem samym w sobie. Spółka chce poprawić efektywność istniejących brandów.

AmRest chce się skupić na markach franczyzowych, choć nie wyklucza kupna spółki posiadającej własną, dobrą markę.

- Idealnie by było, gdybyśmy mieli w portfelu własną markę, która jest jednocześnie sprawdzona. Może kiedyś przejmiemy biznes, który będzie operował własną marką - powiedział Mroczyński.

AmRest zdecydował w ubiegłym roku o wyłączeniu z portfela marek Freshpoint i Rodeo Drive.

- Nie chcemy dalej inwestować w Freshpoint i Rodeo Drive jako AmRest, póki co nie widzimy potencjału budowania skali tych marek i nie chcemy skupiać tam naszych sił i środków. Jesteśmy w trakcie negocjacji z managementem tych marek, chcielibyśmy by prowadzili te marki bardziej na własny rachunek - powiedział Mroczyński.

- Chcemy się z tych biznesów częściowo wycofać i być mniejszościowym udziałowcem, z opcją powrotu jako główny akcjonariusz. Z tytułu tego wydzielenia nie spodziewamy się dużych przychodów, myślę, że to będzie raczej symbolicznie - dodał.

Obecnie sieć Freshpoint liczy 5 punktów, a Rodeo Drive ma 2 lokalizacje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH