Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest planuje przejęcia, nie wyklucza emisji akcji

  • Autor: PAP
  • Data: 04-03-2010, 10:02
AmRest planuje przejęcia, nie wyklucza emisji akcji

AmRest podtrzymuje, że poza rozwojem organicznym chce rosnąć poprzez przejęcia, widzi możliwości akwizycji na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W przypadku ewentualnego większego przejęcia nie wyklucza emisji akcji - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

- Zbudowaliśmy specjalny departament odpowiedzialny za fuzje i przejęcia, co potwierdza, że jesteśmy zainteresowani takimi transakcjami. Myślę, że prędzej czy później takie akwizycje się pojawią. Nie chcemy ich jednak robić za wszelką cenę, nie chodzi tylko o wzrost sprzedaży, musi się to również opłacać od strony inwestycyjnej - powiedział PAP Mroczyński.

- Nie mamy na tyle zaawansowanych projektów, by o nich informować. Nie chciałbym wyprzedzać faktów - dodał.

AmRest podtrzymuje, że chce kontynuować ekspansję poprzez przejęcia na rynku europejskim. W przyszłości nie wyklucza też takich akwizycji na rynku amerykańskim.

- Patrzymy przede wszystkim na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, jesteśmy dużo bardziej ostrożni co do USA. Chcielibyśmy najpierw poprawić tam naszą rentowność. Nie rezygnujemy z naszych ambicji rozwoju tego biznesu przez fuzje i przejęcia, ale warunek jest taki, że rentowność musi być przynajmniej na poziomach historycznych - powiedział Mroczyński.

- W Europie możliwości akwizycji są - dodał.

Zdaniem Mroczyńskiego spółka nie powinna mieć problemów z finansowaniem ewentualnych transakcji. Poza kredytowaniem w grę wchodzi także emisja akcji.

- Możemy się mocniej zadłużyć. Poza tym jest możliwość emisji akcji. To jest drogi kapitał i będziemy się zastanawiać, czy to robić, bo nie chcemy rozwadniać kapitału bez potrzeby. Jeśli jednak zdarzy się takiej skali projekt, który by tego wymagał, to trzeba będzie prosić akcjonariuszy o tego typu finansowanie - powiedział.

Przy okazji ewentualnych akwizycji portfel marek Amrestu może się powiększyć, ale - jak powiedział Mroczyński - wzrost liczby marek nie jest celem samym w sobie. Spółka chce poprawić efektywność istniejących brandów.

AmRest chce się skupić na markach franczyzowych, choć nie wyklucza kupna spółki posiadającej własną, dobrą markę.

- Idealnie by było, gdybyśmy mieli w portfelu własną markę, która jest jednocześnie sprawdzona. Może kiedyś przejmiemy biznes, który będzie operował własną marką - powiedział Mroczyński.

AmRest zdecydował w ubiegłym roku o wyłączeniu z portfela marek Freshpoint i Rodeo Drive.

- Nie chcemy dalej inwestować w Freshpoint i Rodeo Drive jako AmRest, póki co nie widzimy potencjału budowania skali tych marek i nie chcemy skupiać tam naszych sił i środków. Jesteśmy w trakcie negocjacji z managementem tych marek, chcielibyśmy by prowadzili te marki bardziej na własny rachunek - powiedział Mroczyński.

- Chcemy się z tych biznesów częściowo wycofać i być mniejszościowym udziałowcem, z opcją powrotu jako główny akcjonariusz. Z tytułu tego wydzielenia nie spodziewamy się dużych przychodów, myślę, że to będzie raczej symbolicznie - dodał.

Obecnie sieć Freshpoint liczy 5 punktów, a Rodeo Drive ma 2 lokalizacje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH