AmRest pozytywnie ocenia rynek nieruchomości. Stawia na lokale typu drive-thru

AmRest dostrzega spory potencjał w lokalizacjach wolnostojących typu drive-thru dla restauracji szybkiej obsługi. Zamierzamy rozwijać się w tym kierunku - mówi z rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Wojciech Mroczyński, członek zarządu i dyrektor zarządzający AmRest.
Jak - Pana zdaniem - wygląda obecna sytuacja na rynku nieruchomości? Jak ocenia Pan wysokość czynszów czy dostępność lokalizacji?
Wysokość czynszów na szczęście ustabilizowała się w tym względzie, że te niebotyczne wzrosty, które miały jeszcze niedawno miejsce oraz bardzo wysokie stawki czynszu, odeszły w zapomnienie. Obecnie czynsze są dużo bardziej przystępne, choć podaż bardzo dobrych lokalizacji jest wciąż niewielka.
Colliers Int. podał ostatnio, że spadek podaży nowych centrów handlowych w największych miastach Polski z pewnością przełoży się na zwiększone zainteresowanie najemców głównymi ulicami handlowymi. Czy zgadza się Pan z tą teorią?
Lokalizacje w ramach już istniejących budynków to dość trudne lokalizacje dla branży gastronomicznej, m.in. ze względów adaptacyjnych oraz z uwagi na - czasem - uciążliwe wspólnoty mieszkaniowe, z którymi trzeba się porozumieć. Takie lokalizacje są atrakcyjne z punktu widzenia widoczności czy rozpoznawalności marki, ale czasem gorzej bywa z ich rentownością. Ponadto znalezienie wolnostojącej lokalizacji, która spełnia oczekiwania jest znacznie trudniejsze niż w galeriach handlowych, gdzie lokale są na starcie przygotowane do uruchomienia restauracji. Z drugiej strony tempo otwarć nowych centrów spada, ponieważ rynek polski się nasyca.
Przeczytaj także:
Dyrektor AmRestu: Chcemy zwiększyć tempo rozwoju i przejmować ciekawe marki
Dyrektor AmRestu: Myślimy o szerszym wejściu do krajów bałkańskich


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!