Analitycy: Dino będzie miało 1338 sklepów na koniec 2020 r.
Analitycy Domu Maklerskiego mBanku oczekują, że Dino będzie rozwijać sieć sprzedażową w tempie 20,8% CAGR 2016-20, co powinno przełożyć się na 1338 sklepów na koniec 2020 roku (powyżej celu strategicznego zakładającego 1200 sklepów).

Dino jest najszybciej rosnącą siecią spożywczą w Polsce, która rozwijała się w tempie 37,8% CAGR 2010-17, jednocześnie utrzymując sprzedaż porównywalną powyżej dynamiki inflacji w analizowanym okresie. Dynamika EBITDA Spółki wyniosła 37,9% CAGR w latach 2014-16.
Jak podaje Dom Maklerski mBank, wyniki osiągane przez Spółkę potwierdzają skuteczność modelu biznesu opartego na własnej sieci marketów działających w segmencie proximity. 2017 rok był kolejnym rekordowym w historii Spółki, w którym sieć sprzedażowa zwiększyła się o 23% r/r do 775 sklepów, a szacowana przez nas EBITDA powinna wynieść 388 mln PLN (+38,1% r/r).
Analitycy oczekują, że spółka będzie rozwijała sieć sprzedażową w tempie 20,8% CAGR 2016-20, co powinno przełożyć się na 1338 sklepów na koniec 2020 roku (powyżej celu strategicznego zakładającego 1200 sklepów).
Relatywnie młoda sieć sprzedaży oraz sprzyjające otoczenie rynkowe powinny wspierać poprawę sprzedaży porównywalnej w placówkach sieci.
- Oczekujemy, że wzrost skali biznesu pozytywnie przełoży się na rentowność EBITDA (zakładamy wzrost z 8,3% w 2017 do 8,8% w 2021P) oraz na wskaźnik cyklu konwersji gotówki (zakładamy spadek z -38 dni w 2016 do -49 dni w 2022P). W efekcie oczekujemy wzrostu sprzedaży/EBITDA w tempie odpowiednio 22,5%/23,4% CAGR 2017-21P. Uwzględniając nasze prognozy spółka jest wyceniona na 26,4x P/E’18 oraz 0,72x PEG’18 (0,55x PEG’20), który odzwierciedla wzrostowy profil spółki. Biorąc powyższe pod uwagę, rekomendujemy kupno akcji Dino z ceną docelową 95,40 PLN/akcję - napisano w raporcie analitycznym.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.