Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy: Dino będzie miało 1338 sklepów na koniec 2020 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-01-2018, 16:44
Analitycy: Dino będzie miało 1338 sklepów na koniec 2020 r.
Fot. materiały Dino

Analitycy Domu Maklerskiego mBanku oczekują, że Dino będzie rozwijać sieć sprzedażową w tempie 20,8% CAGR 2016-20, co powinno przełożyć się na 1338 sklepów na koniec 2020 roku (powyżej celu strategicznego zakładającego 1200 sklepów).

Dino jest najszybciej rosnącą siecią spożywczą w Polsce, która rozwijała się w tempie 37,8% CAGR 2010-17, jednocześnie utrzymując sprzedaż porównywalną powyżej dynamiki inflacji w analizowanym okresie. Dynamika EBITDA Spółki wyniosła 37,9% CAGR w latach 2014-16. 

Jak podaje Dom Maklerski mBank, wyniki osiągane przez Spółkę potwierdzają skuteczność modelu biznesu opartego na własnej sieci marketów działających w segmencie proximity. 2017 rok był kolejnym rekordowym w historii Spółki, w którym sieć sprzedażowa zwiększyła się o 23% r/r do 775 sklepów, a szacowana przez nas EBITDA powinna wynieść 388 mln PLN (+38,1% r/r).

Analitycy oczekują, że spółka będzie rozwijała sieć sprzedażową w tempie 20,8% CAGR 2016-20, co powinno przełożyć się na 1338 sklepów na koniec 2020 roku (powyżej celu strategicznego zakładającego 1200 sklepów).

Relatywnie młoda sieć sprzedaży oraz sprzyjające otoczenie rynkowe powinny wspierać poprawę sprzedaży porównywalnej w placówkach sieci.

- Oczekujemy, że wzrost skali biznesu pozytywnie przełoży się na rentowność EBITDA (zakładamy wzrost z 8,3% w 2017 do 8,8% w 2021P) oraz na wskaźnik cyklu konwersji gotówki (zakładamy spadek z -38 dni w 2016 do -49 dni w 2022P). W efekcie oczekujemy wzrostu sprzedaży/EBITDA w tempie odpowiednio 22,5%/23,4% CAGR 2017-21P. Uwzględniając nasze prognozy spółka jest wyceniona na 26,4x P/E’18 oraz 0,72x PEG’18 (0,55x PEG’20), który odzwierciedla wzrostowy profil spółki. Biorąc powyższe pod uwagę, rekomendujemy kupno akcji Dino z ceną docelową 95,40 PLN/akcję - napisano w raporcie analitycznym.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jj 26-01-2018, 16:15:
ekstrapolacja liniowa przeprowadzona przez analityków (1338 sklepów) "wie" lepiej niż strategia firmy: 1200 sklepów

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.