Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Analitycy DM mBanku: Dino powinno powiększyć sieć o 293 sklepy w 2020 r.

W raporcie z 25 listopada analitycy DM mBanku zauważyli, że w ostatnich latach Dino otwierało około 120 proc. ilości sklepów z poprzedniego roku. - Biorąc pod uwagę szacowaną ilość zabezpieczonych działek pod sklepy nie widzimy ryzyka do realizacji zakładanego przez nas tempa ekspansji (powiększenie sieci o 293 sklepy w 2020 roku) – informują.

Analitycy DM mBanku: Dino powinno powiększyć sieć o 293 sklepy w 2020 r.
fot. materiały prasowe
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 02-12-2019, 10:24

Analitycy podnieśli swoją rekomendację z trzymaj do akumuluj oraz wyznaczyli cenę docelową na poziomie 148,60 PLN.

- Po 9 miesiącach 2019 r. spółka otworzyła 137 sklepów z zakładanych przez nas 244 placówek w całym roku. Relacja otwarć po 9 miesiącach w stosunku do całorocznej prognozy spadła w 2019 roku do 56% vs. 59% w 2018 roku. Nie widzimy jednak zagrożeń do realizacji naszej prognozy otwarć na 2019 rok. Zwracamy uwagę, że pomimo zwiększania ilości placówek sieci w województwach o niskim zagęszczeniu sieci, Dino poprawia rentowność – czytamy w raporcie.

Zdaniem analityków, presja na marżę brutto na sprzedaży z tytułu dwucyfrowego wzrostu cen mięsa wieprzowego r/r od kwietnia 2019 roku, była kompensowana przez poprawę warunków zakupowych przez sieć. Spadek rentowności sprzedaży Dino w trzecim kwartale 2019 r. z efektu bazy.

- Wzrost efektywności sprzedaży oraz działania mające na celu zwiększenie produktywności pracowników pozwalają Dino na obniżanie narzutu kosztów wynagrodzeń na sprzedaż (odpowiednio –0,2%/-0,4% r/r w 2Q/3Q 2019). Naszym zdaniem zakładany istotny wzrost płacy minimalnej wpłynie na wzrost kosztów wynagrodzeń w spółce, ale również przyśpieszenie sprzedaży porównywalnej (wzrost dochodu rozporządzalnego), co powinno pozwalać na zmniejszenie negatywnego wpływu inflacji kosztów na rentowność Dino – oceniają analitycy.

Autorem raportu jest Piotr Bogusz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dino RSS ALERT    /    DM mBank RSS ALERT    /    Piotr Bogusz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.