Analitycy: Dyskont Tesco pomoże sieci w walce z Lidlem i Aldi
Tesco zaprezentowało nową sieć sklepów, w formacie dyskontowym, pod marką Jack’s. Dwa pierwsze sklepy ruszyły w tym tygodniu w Wielkiej Brytanii, w ciągu pół roku sieć powiększy się do 10-15 placówek. W ten sposób brytyjski gigant detaliczny chce zawalczyć z konkurentami Aldi i Lidl, którzy w ciągu ostatnich lat agresywnie zdobywają udziały rynkowe.

- Nowy gracz rynkowy czerpie z inspiracji sieci Aldi i Lidl, co może być dla nich formą pochlebstwa. Od nacisku na markę własną, po sprzedaż nieżywnościowych produktów na zasadzie „do wyczerpania zapasów”, wszystko wskazuje na to, że Jack's został stworzony, aby konkurować ze sklepami, które zakłócają działalność Tesco od dekady – mówi Nicholas Carroll, starszy analityk ds. sprzedaży detalicznej w Mintel.
- Tesco twierdzi, że 8 na 10 produktów sprzedawanych w sieci będzie pochodziło z rynku brytyjskiego. W ten sposób wyprzedza Lidla, który mówi, że 61 proc. produktów w jego sklepach pochodzi z Wielkiej Brytanii - dodaje.
Jak wskazuje raport Mintela na temat dyskontów spożywczych i niespożywczych, sektor dyskontów żywnościowych wciąż rośnie - wzrost sprzedaży w 2017 r. wyniósł 14,5 proc., a w tym roku jest prognozowany na 11,9 proc.
Czytaj więcej na Dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.