Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Analitycy: Dzięki transakcji między Emperią a Eurocashem, rośnie konkurent Biedronce, Tesco czy Carrefourowi

Zdaniem analityków transakcja pomiędzy Emperią a Eurocashem jest korzystna dla obu podmiotów. - Emperia uzyskała godziwą cenę, powyżej wyceny, o której mówił zarząd Eurocashu. Uważam to za negocjacyjny sukces. Po porannych notowaniach giełdowych widać, że rynek ma zaufanie do Luisa Amarala. Jeśli chodzi o Emeprię, spółka nadal będzie ważnym graczem w sektorze handlu detalicznego - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Kamil Szlaga, analityk KBC Securities.

Analitycy: Dzięki transakcji między Emperią a Eurocashem, rośnie konkurent Biedronce, Tesco czy Carrefourowi
Zdaniem Tomasza Manowca z BM BGŻ, obie spółki wiele zyskają na tej transakcji

- Transakcja daje Eurocashowi pozycję wicelidera rynku, zaraz po Jeronimo Martins Dystrybucja. Umożliwi konkurowanie z takimi sieciami jak Biedronka, Tesco czy Carrefour. Efekt skali wpłynie zapewne na lepsze warunki zakupowe i wzmocni handel tradycyjny, na którym Eurocash się koncentruje. Tym samym mniejsze podmioty będą mogły efektywnej konkurować z dyskontami, również na poziomie cenowym.
Z drugiej strony przed firmą Luisa Amarala stoi duże wyzwanie, jeśli chodzi o sektor dystrybucji - zintegrowanie spółek Emperii ze swoimi strukturami. To wielka szansa, oczekiwania są ogromne - dodaje analityk KBC Securities.

- Część dystrybucyjna Emperii w tym roku miała generować przychody na poziomie 5 mld zł, za rok byłoby to o 1 mld zł więcej, tak więc Eurocash ma w posiadaniu spółkę dystrybucyjną generującą przychody na poziomie kilkunastu miliardów złotych. Będzie to bardzo efektywny podmiot - mówi Tomasz Manowiec z Biura Maklerskiego BGŻ S.A.

Jego zdaniem przejęte przez Eurocash sieci franczyzowe nie odczują zmiany. - Prawdopodobnie otrzymają lepsze warunki od dostawców, co przełoży się na niższe ceny produktów - dodaje.

- Emperia też zyska na transakcji. Przede wszystkim będzie w posiadaniu dużych zasobów gotówkowych, które trafią do akcjonariuszy lub też zostaną przeznaczone na przejęcia w sektorze handlu detalicznego. Spółka ciągle jest w grze i również może uzyskać lepsze warunki zakupowe od Eurocashu, który teraz będzie zaopatrywał Stokrotkę i Delimę. Te sieci nadal będą się rozwijać. Eurocash skupi się natomiast na rozwoju segmentu hurtowego i walce o klienta tradycyjnego - uważa Kamil Szlaga.

Zapytany co transakcja oznacza dla polskiego detalu, Tomasz Manowiec odpowiada, że w praktyce niewiele się zmieni. - Eurocash to spółka w dużej mierze z polskim kapitałem. Teraz zyska silniejszą pozycję przetargową i zaoferuje franczyzobiorcom najlepsze warunki. Konkurencja będzie pod presją jej działań - podsumowuje analityk BGŻ.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Manowiec RSS ALERT    /    Kamil Szlaga RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • aho 2011-01-05 07:46:18
    Eurocash zaproponuje lepsze warunki? Buhahahahhahahaaaa, Panie analityku, skąd Pan się zerwał? EC to krwiopijca, a nie dawca czegokolwiek!
  • JO_LO 2011-01-05 10:47:05
    Taki analityk jak wskazuje jego nazwisko może jedynie wyprowadzić na manowce.... Wytrzyj chłopcze mleko spod nosa.......

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.221.160
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.