REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Analitycy Nielsena: W czasie kryzysu konsumenci nie zrezygnują z alkoholu i papierosów

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 11-03-2009, 08:43
Analitycy Nielsena: W czasie kryzysu konsumenci nie zrezygnują z alkoholu i papierosów
fot. www.mmlublin.pl

Nielsen sprawdził m.in., jakie działania oszczędnościowe zamierzają podjąć konsumenci w czasach spowolnienia gospodarczego. Co ciekawe, najmniejsze oszczędności ankietowani planują robić w przypadku zakupu alkoholu (16 proc.) i papierosów (tylko 12 proc.), podczas gdy aż 36 proc. deklaruje, że będzie oszczędzać na żywności przez zastępowanie droższych marek tańszymi - pisze Puls Biznesu.

REKLAMA

Według cytowanego przez PB raportu "Consumers and Happiness" konsumenci najbardziej zamierzają oszczędzać na zakupie nowych ubrań (49 proc. respondentów). Taki sam odsetek badanych zamierza ograniczać zużycie gazu i elektryczności. Duży spadek sprzedaży z powodu oszczędności czynionych przez konsumentów może dotknąć też operatorów kin, producentów sprzętu elektronicznego i AGD, biur podróży, a także operatorów telefonicznych (patrz infografika).

Teoretycznie takie wyniki badań powinny cieszyć producentów alkoholi i papierosów. Paradoksalnie jednak, w branżach tych nastroje są minorowe. - My też nie spodziewamy się znaczącego spadku konsumpcji papierosów w Polsce. Z powodu podwyżek akcyzy sprzedaż idzie jednak na razie kiepsko, przynajmniej w przypadku legalnych papierosów. Obawiamy się, że z powodu spadku dochodów konsumenci zwiększą zakupy papierosów z nielegalnych źródeł - mówi PB Jerzy Skiba, prezes Krajowego Stowarzyszenia Przemysłu Tytoniowego, reprezentującego największych producentów papierosów w Polsce.

Według PB podobny problem mają wytwórcy napojów spirytusowych. - Bardzo trudno przewidzieć, jak wpłynie kryzys na konsumpcję alkoholu. To wielka niewiadoma, tym bardziej, że tak naprawdę w Polsce kryzysu jeszcze nie mamy. Gdyby jednak sytuacja się bardzo pogorszyła, to myślę, że najbardziej ucierpi sprzedaż produktów ze średniej półki cenowej. Obronić powinny się za to bez problemu alkohole z wyższej oraz niższej półki cenowej - komentuje Leszek Wiwała, prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego.

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH