Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy o Dino: W 2017 r. spodziewany się 13,5 proc. wzrostu sprzedaży

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 26-09-2017, 11:00
Analitycy o Dino: W 2017 r. spodziewany się 13,5 proc. wzrostu sprzedaży
Sklep Dino. Fot. materiały prasowe Dino

Analitycy DM PKO BP oceniają, że w całym 2017 roku sprzedaż sieci Dino wzrośnie o 13,5 proc., głównie dzięki nowym otarciom. Pozytywnie oceniają oni strategię sieci polegającą na ekspansji organicznej, choć nieco bardziej konserwatywnie przewidują docelową liczbę sklepów Dino.

- Po bardzo dobrych wynikach za pierwsze półrocze 2017 r., podwyższamy nasze prognozy na najbliższe lata. Ze względu na korzystną sytuację makroekonomiczną (program 500 plus, inflacja cen żywności) oraz pozytywne tendencje widoczne na koszyku, podnosimy istotnie nasze prognozy wzrostu sprzedaży LFL, przy jednoczesnym utrzymaniu marży brutto na średniorocznym poziomie 22,9 proc. w latach 2017-2020 – oceniają analitycy.

W pierwszym półroczu 2017 r. sprzedaż LFL Dino wzrosła o 14,7 proc. – Spodziewamy się, że w całym 2017 r. Dino pokaże 13,5 proc. wzrost sprzedaży LFL, który napędzany jest przez nowe otwarcia – przewidują analitycy.

Jest to podwyższenie prognozy wzrostu sprzedaży. Poprzednio analitycy DM PKO BP zakładali, że sprzedaż Dino wzrośnie o 8 proc. w 2017 r. W 2018 r. spodziewają się oni obecnie 10 proc. wzrostu sprzedaży (poprzednia prognoza mówiła o 4 proc.).

Z drugiej jednak strony, jak zauważają analitycy DM PKO BP, zakładany szybszy wzrost liczby otwarć oraz planowane inwestycje w logistykę i Agro-Rydzynę przekładają się na wyższe wydatki inwestycyjne i rosnące zadłużenie.

Ich zdaniem, w 2017 r. wydatki inwestycyjne wyniosą około 495 mln zł, w tym 350 mln zł zostanie przeznaczone na otwarcia 133 sklepów, 30 mln zł na rozbudowę obecnych centrów logistycznych, 40 mln zł na logistykę, 30 mln zł na rozbudowę i maszyny w Agro-Rydzynie, 20 mln zł na odtworzenia istniejących sklepów, 15 mln zł na zakup działek pod budowę nowych centrów logistycznych.

W 2018 r. wydatki inwestycyjne będą wyższe i wyniosą około 540 mln zł, w tym 370 mln zł zostanie wydane na otwarcia 140 sklepów, 100 mln zł na budowę nowych centów logistycznych, 40 mln zł na budowę drugiego zakładu Agro-Rydzyna, 20 mln zł na odtworzenia istniejących sklepów.

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH