Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Analitycy o Eurocash: Dodatkowe koszty transportu i zatrudnienia zdecydują o wynikach

Słabe wyniki za II kwartał świadczą o tym, że sygnalizowane już problemy - spadek sprzedaży Cash&Carry spowodowany kanibalizacją sieci przez nowe otwarcia oraz zbyt ambitne założenia ekspansji Delikatesów Centrum są nawet większe niż zakładano. W wynikach zaobserwować można także presję kosztowopłacową. Dom Maklerski Vestor obniża prognozy na 2016p i 2017p EBITDA odpowiednio o 4.6% i 5%. Nowe prognozy EBITDA na lata 2016p oraz 2017p są o 7% i 5% niższe niż konsensus sprzed publikacji wyników za 2Q. N

Analitycy o Eurocash: Dodatkowe koszty transportu i zatrudnienia zdecydują o wynikach
fot. materiały prasowe

- Na naszych nowych prognozach Eurocash wyceniany jest na EV/EBITDA 14.1(x) na 2016r i 12.5(x) na 2017r. Utrzymujemy rekomendację Redukuj, obniżając cenę docelowa do PLN 43 (poprzednio PLN 50) - podano w raporcie DM Vestor.

Wyniki 2Q16 były poniżej prognoz analityków DM Vestor oraz poniżej konsensusu. - Przychody wyniosły 5341 mln zł (+3.1% r/r) zgodnie z naszymi prognozami oraz z konsensusem. EBITDA wyniosła 110 mln zł (-3.3% r/r) 7% poniżej naszych prognoz (118 mln zł) 11 % poniżej konsensusu. EBIT wyniósł 70 mln zł (-7% r/r) 10% poniżej naszych prognoz, 15% poniżej konsensusu. Zysk netto wyniósł PLN 52m (+8% r/r) 13% poniżej naszych prognoz oraz 14% poniżej konsensusu.

Zdaniem analityków, negatywny wpływ na poziom marż operacyjnych miał rozwój nowych formatów: Kontigo, 1 minute, ABC na kółkach. Dodatkowo wyższe koszty wygenerował transport świeżych produktów, w tym owoców, warzyw oraz mięsa, który jest w fazie testów i obejmuje swoim zasięgiem 300 sklepów Delikatesy Centrum. Przy obecnej skali sprzedaż świeżych produktów jest nieopłacalny, jednak spółka pracuje nad tym żeby zwiększyć skalę działalności na całą sieć DC - czytamy w raporcie.

DM Vestor obniża zatem prognozy EBITDA o 4.6% do 485 mln zł w 2016p oraz o 5% do 532 mln zł w 2017p. Ze względu na wyższe koszty sprzedaży spowodowane dodatkowymi kosztami transportu świeżych towarów, presje na płace oraz wzrost płacy minimalnej od początku 2016r.

- Obniżamy nasze prognozy EBITDA o 4.6% do 485 mln zł w 2016r. oraz 5% do 532 mln zł w 2017r. Zakładamy, że wyższa marża segmentów Delikatesy Centrum i Eurocash Dystrybucja zostanie skonsumowana przez m.in. wyższe koszty płac oraz koszty rozwoju nowych segmentów, przez co marża EBITDA nie będzie rosła w kolejnych latach jak zakładaliśmy poprzednio.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Eurocash RSS ALERT    /    DM Vestor RSS ALERT    /    wyniki Eurocash RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • SAKDNFAWEPBN; 2016-08-24 13:26:04
    ZARZĄDZANIE SPRZED 25 LAT NIE SPRAWDZI SIĘ W KOLEJNYCH 25 LATACH...SPÓŁKA KTÓRA NIE OTWIERA SIĘ ZMIANY I DOSTOSOWANIE DO ZMIAN RYNKOWYCH...SPÓŁKI WCHODZĄCE DO GRUPY EUROCASH ZACZYNAJĄ NOTOWAĆ SPADKI...CF
  • ślepaki 2016-08-25 11:27:34
    Na koniec kwartału wystawią kilka mln FV bez pokrycia, wyślą i z głowy. Wynik jest. Potem kupiec się zmieni i odkręcania pół roku.
  • alek 2016-08-26 09:25:41
    Z obserwacji wynika, że gdyby nie dawny Tradis, to reszta wyników w czarnej......O czym to świadczy ? Jak kupią i nie zdąrzą zniszczyć to może to zaprocentuje i zarobi na pozostałe obszary działalności. Wnioski ? Sami - NIC z siebie. Słabo to wygląda panowie.Kolejny dowód na to, że można pompować akcje ale przyjdzie czas i karty na stół No to teraz zacznie się łupienie producentów i drukowanie faktur, których nie można wyjaśnić.. Ktoś musi przecież za to zapłacić drodzy dostawcy, dywidenta musi być !!!
  • . 2016-09-12 10:15:11
    na zaproszenie Eurocash dostawcy pojadą i co powiedzą? że ich nie stać?? to Eurocash wyciągnie np. promocje z JMD i pokaże, że ich dostawca okrada i kłamie. Każdy sposób na upuszczenie krwi będzie dobry. Później JMD zawoła i dostawcy też pojadą i JMD też wyciągnie łapy, bo przecież im marża spada przez promocje, a sprzedaż rośnie, więc pokryć różnicę trzeba. Zapłacą. Pewnie, że zapłacą, bo JMD pokaże, że marki własne kupuje dużo taniej więc daje \"zarobić\". Dla reszty rynku zostaną ochłapy, a za rok sytuacja się powtórzy tylko, ze ich udziały w rynku będą znowu na plusie, a dostawca znowu będzie w jeszcze słabszej pozycji. Przestańcie ich karmić i wszystko będzie ok.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.