Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Analitycy o Tesco: Sieć potrzebuje rewitalizacji swojej strategii handlowej

Tesco zamyka sklepy, aby uzyskać kontrolę nad rentownością. Pomimo opublikowania w zeszłym miesiącu mocnych wyników kwartalnych i odwrócenia negatywnych trendów w Europie Środkowo-Wschodniej, detalista przypomniał ostatnimi decyzjami, że jego działalność w Polsce pozostaje wyzwaniem- komentują analitycy LZ Retailitycs.

Analitycy o Tesco: Sieć potrzebuje rewitalizacji swojej strategii handlowej
Fot. shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 27-11-2017, 10:18

Presja kosztowa i zaległości inwestycyjne nagromadzone w ostatnich latach są wyraźnie odczuwalne podczas wizyt w niektórych sklepach w Polsce, zwłaszcza w regionach słabiej rozwiniętych. Do tego dochodzi presja ze strony dyskontów, które modernizują swoje placówki i silnie stawiają na promocje cenowe - wskazują analitycy.

Jednak problemy Tesco to coś więcej niż działanie w mało konkurencyjnym obecnie formacie i nieskuteczna polityka cenowa. Detalista potrzebuje rewitalizacji swojej strategii handlowej i odwagi, by wiarygodnie opowiadać historię. Eksperci wskazują na budowanie lojalności oraz zmianę strategii asortymentowej.

Na przykład sekcja owoców i warzyw w Tesco obejmuje około 80 jednostek SKU, podczas gdy dyskonty osiągnęły poziom ponad 100, nie licząc produktów ekologicznych oferowanych przez sieci Aldi i Lidl. Oznakowanie tej sekcji w Tesco to "Warzywa Owoce", podczas gdy dyskonty sygnują taki asortyment nawiązując do otwartych bazarów: "Ryneczek Lidla" i "Warzywniak" Biedronki (potoczna nazwa polska dla owoców i warzyw stoisko za rogiem) - wskazują analitycy LZ Retailitycs.

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.