Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Analitycy: Poziom gotówki Emperii jest wystarczający do ewentualnych przejęć

Strategia oparta na intensyfikacji wzrostu w segmencie detalicznym (przychody w 2016 +19 proc. r/r; w 2017 +13 proc. r/r) pozwala generować stabilne przepływy operacyjne, a obecny poziom gotówki netto (80 mln PLN) jest wystarczający aby myśleć o przejęciach (przegląd opcji strategicznych). Jednak ze względu na bardzo wysokie naszym zdaniem prawdopodobieństwo przegrania sporu z Urzędem Skarbowym o zapłatę podatku CIT ze sprzedaży Tradisu obniżamy naszą rekomendację do Trzymaj i cenę docelową do 63 PLN na akcję – informują analitycy Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego.

Analitycy: Poziom gotówki Emperii jest wystarczający do ewentualnych przejęć
Fot. materiały prasowe Emperii

Autor: www.portalspozywczy.pl/za raportem DM PKO BP
Data: 08-12-2016, 12:21

Motorem wzrostu wyników Emperii w segmencie detalicznym, który wygeneruje w 2016 r. blisko 45 proc. zysku EBITDA będą nowe otwarcia (+100 zaplanowane na 2017 r., w tym intensyfikacja otwarć franczyzowych), wzrost sprzedaży LFL na poziomie 3-4 proc. oraz oczekiwany powrót inflacji cen żywności - podają analitycy Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego w raporcie "Raport Sektorowy - dystrybucja żywności". 

Szacujemy, że przychody Stokrotek w 2016 r. osiągną poziom 2,43 mld PLN (+19 proc. r/r) i stanowić będą 98 proc. przychodów całej grupy Emperia, zysk EBITDA segmentu wyniesie 47,5 mln PLN (+11 proc. r/r), a zysk netto 6,5 mln PLN (-7 proc. r/r). Szacujemy, że segment detaliczny ma jeszcze około 15-20 mln PLN straty z lat poprzednich do rozliczenia w podatku, co może być widoczne w postaci tarczy podatkowej - czego jednak nie zakładamy w naszych prognozach – podają analitycy. 

Od 2017 r. spodziewamy się spadku marży brutto w grupie, ze względu na przyspieszenie otwarć w formule franczyzowej, gdzie marża brutto jest do 3 x niższa niż na sklepach własnych. Zakładamy, że Emperia otworzy w 2016 r. blisko 60 nowych sklepów, zamykając rok na poziomie 379 sklepów (+17 proc. r/r) przy wzroście powierzchni handlowej do 178 tys. m2 (+11 proc. r/r). Na koniec 3 kwartału 2016 Emperia miała 358 sklepów Stokrotka (+34 otwarte w 2016). Cel na 2017 wydaje się być ambitny, Emperia chce otworzyć do 100 nowych sklepów, bez sklepów convenience i ewentualnych przejęć, przyspieszając rozwój w formule franczyzowej (do 50 proc. nowych otwarć w 2017) – informują autorzy raportu. 

Stabilne wyniki segmentu nieruchomości

Spółka zarządza portfelem nieruchomości, w skład którego wchodzi 88 nieruchomości, których łączna powierzchnia wynosi blisko 86,5 tys. m2, z czego ponad 60 proc. wynajmowana jest pod sklepy Stokrotka. Segment nieruchomości generuje przychody na poziomie 70 mln PLN na relatywnie stabilnej marży EBITDA 60 proc. i marży zysku netto 40 proc. r. – podają analitycy. 

Rozwój sieci convenience odpowiedzią Emperii na potrzeby konsumentów

Dodają, że Emperia pracuje obecnie nad nowym konceptem sklepu w formacie convenience. Pierwsze sklepy w formule franczyzowej mają zostać otwarte już na początku 2017 r. Będą to małe sklepy z relatywnie szeroką ofertą świeżych towarów, w których będzie można zrobić kompleksowe zakupy.  Spodziewamy się, że w 2017 uda się otworzyć około 10 sklepów w formacie conveniece i na tej podstawie zostanie podjęta decyzja co do dalszego rozwoju nowego konceptu. 

więcej informacji:

Emperia RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    Adrian Skłodowski RSS ALERT    /    sieci detaliczne RSS ALERT    /    Dom Maklerski PKO Banku Polskiego RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.102.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.