REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Analitycy radzą Tesco: Pora na prostsze promocje i mniejsze sklepy

  • Autor: The Wall Street Journal
  • Data: 08-08-2014, 14:49
Analitycy radzą Tesco: Pora na prostsze promocje i mniejsze sklepy
Dave Lewis, nowy prezes Tesco (fot. youtube)

Mianowany na stanowisko prezesa Tesco Dave Lewis swoją posadę obejmie dopiero 1 października tego roku, ale analitycy rynku handlowego już teraz zastanawiają się nad tym, jakie będą jego pierwsze decyzje. Brytyjska sieć handlowa zmaga się z licznymi problemami, które skutkują słabymi wynikami sprzedaży, zwłaszcza na rodzimym rynku - czytamy w "The Wall Street Journal".

REKLAMA

Analitycy spodziewają się, że nowy prezes Tesco szybko zdecyduje się na ujednolicenie promocji oferowanych przez sieć. Jak oceniają, klientom trudno jest się w nich połapać. W samej Wielkiej Brytanii funkcjonują karty lojalnościowe, promocje Fuel Save i Price Promise, specjalne oferty i vouchery. - Lista tego, co należy zrobić, aby dostać najlepszą cenę w Tesco, praktycznie nie ma końca. Aby dostać najlepszą cenę w Aldi, wystarczy przyjść - komentuje Bryan Roberts, analityk Kantar Retail.

Jak dodaje w rozmowie z "The Wall Street Journal" Mike Watkins z Nielsena, klienci oczekują prostych zakupów. Chodzi im nie tylko o samą przejrzystość, ale potrzebują rozumieć, na czym konkretnie oszczędzają. Jak zauważa analityk, Tesco oferuje dosyć dobre ceny, ale wielu klientów może w skomplikowanym procesie zakupowym tego nie wychwycić.

Jeśli Tesco chce poprawić swoje wyniki, powinno spowolnić otwarcia nowych, wielkich hipermarketów, a zamiast tego skupić się na mniejszym formacie sklepów. Mimo że Tesco regularnie traci udziały w rodzimym, brytyjskim rynku (w minionym miesiącu spadły poniżej 30 proc.), to w dalszym ciągu niemal dwie trzecie Brytyjczyków odwiedza jakiś sklep tej sieci przynajmniej raz w miesiącu. Pokazuje to, że uruchomienie większej liczby mniejszych sklepów w nowych lokalizacjach może być dla Tesco opłacalne.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mmmm 11-08-2014, 15:00:
Zamiast wprowadzać durne promocje,czy Clubcard,wystarczy obniżyć ceny i klienci się znajdą.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH