Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy: W 2012 r. największe sieci handlowych zwiększą aktywności na rynkach międzynarodowych

  • Autor: Cushman & Wakefield/portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2011, 22:44

Wraz z ponownym wzrostem niepewności co do przyszłej sytuacji gospodarczej w Europie, coraz większa liczba sieci handlowych i inwestorów decyduje się na rozszerzenie swojej działalność na rynki międzynarodowe, podaje nowy raport firmy Cushman & Wakefield, „What's in store for European retail 2012?".

Firma Cushman & Wakefield przewiduje zwiększenie aktywności na rynkach międzynarodowych największych sieci handlowych w 2012 r. Zaznacza jednak, że marki wciąż ostrożnie podejmują decyzje inwestycyjne, dążąc do ograniczania kosztów przy jednoczesnej maksymalizacji wartości posiadanych portfeli sklepów. W związku z tym ich uwaga skupia się przede wszystkim na największych miastach, głównych ulicach handlowych i najlepszych centrach handlowych.

Chociaż głównym kierunkiem ekspansji w tym roku były najlepsze lokalizacje, część inwestorów i operatorów handlowych, bardziej skłonnych do ryzyka, zdecydowała się na rozszerzenie obszaru swojej działalności o rynki rozwijające się jak również o mniejsze miasta na rynkach dojrzałych. W każdym przypadku najbardziej atrakcyjne nieruchomości to jednak nadal dobrze skonfigurowane obiekty w najlepszych lokalizacjach.

Wzrost zainteresowania nowoczesną powierzchnią wynika z dążenia handlowców do osiągnięcia największej efektywności powierzchni, dostosowania się do wymogów zrównoważonego rozwoju oraz wykorzystania innowacyjnych technologii. Raport firmy Cushman & Wakefield's wskazuje jednak na coraz bardziej ograniczoną podaż najlepszej powierzchni, do czego przyczynia się również coraz częstsze nabywanie przez niektóre marki handlowe nieruchomości na własność. Na niską dostępność powierzchni w najbliższej przyszłości ma także wpływ ograniczona ilość powierzchni planowanej, co, zgodnie z wynikami raportu, będzie stanowiło największą barierę dla ekspansji sieci handlowych. Ponadto prognozowana wielkość powierzchni będącej obecnie w budowie, która miała zostać oddana do użytku w tym roku - 6,8 milionów mkw. (z czego 46% przypadało na Rosję i Turcję) prawdopodobnie będzie mniejsza, w związku z zapowiadanymi opóźnieniami niektórych projektów.

- Na polskim rynku handlowym obserwujemy dalszy rozwój głównych krajowych i międzynarodowych najemców wielkopowierzchniowych. Mniejsi najemcy ostrożnie podejmują decyzje o ekspansji, koncentrując się na najlepszych obiektach, gwarantujących wysoką odwiedzalność i stabilność przyszłych obrotów - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z działu Wycen i Doradztwa firmy Cushman & Wakefield.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH