Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy: W Warszawie brakuje centrów handlowych

  • Autor: tvnwarszawa.pl
  • Data: 03-06-2009, 18:19

To doskonały moment na rozpoczęcie w stolicy budowy kolejnych centrów handlowych - oceniają analitycy rynku nieruchomości. W opublikowanym właśnie raporcie wymieniają nawet konkretne lokalizacje. Przekonują też, że mimo kryzysu, warszawiacy kupują na potęgę. Raport o rynku handlowym przygotowały dwie wiodące międzynarodowe firmy consultingowe: REAS i Jones Lang LaSalle, które od wielu lat działają na rynku nieruchomości oraz instytut badawczy GFK Polonia.

Właśnie teraz trzeba pomyśleć o czasach, które przyjdą po kryzysie finansowym - przekonują specjaliści.

- Paradoksalnie, to jest dobry moment na rozpoczęcie prac przygotowawczych do budowy nowego obiektu, którego otwarcie zbiegłoby się w czasie ze spodziewanym okresem ożywienia gospodarczego w latach 2011-2013 - tłumaczy Anna Bartoszewicz-Wnuk z Jones Lang LaSalle.

Nowe osiedla potrzebują sklepów

Gdzie najlepiej przyjmą się nowe centra handlowe? W dzielnicach, które dynamicznie się rozwijają.

"Białołęka jest w stanie wchłonąć centrum handlowe z hipermarketem oraz galerią typu "life style" adresowaną do młodej i dość zamożnej ludności tej okolicy" - czytamy w raporcie. Analitycy polecają też lokalizację na Wilanowie (w okolicy nowych osiedli) i Kabatach. W ich opinii dobrą lokalizacją są także Bielany. Tam dzięki metru i budowie mostu Północnego będą powstawać nowe osiedla.
Sklepy tak, ale wzdłuż ulicy

Zdaniem urbanistów, budowa kolejnych "supersklepów" to nienajlepszy pomysł.

- Centra handlowe są projektowane "do wewnątrz". W środku znajdują się alejki handlowe, fontanny, ale na zewnątrz przypominają twierdzę. Takie obiekty nie wpisują się w tkankę miejską - mówi Daniel Frąc ze Stowarzyszenia Architektów Polskich. - Dużo lepszym rozwiązaniem jest tworzenie ulic handlowych. W stolicy takich miejsc brakuje. Na przykład po otwarciu Złotych Tarasów, ul. Chmielna opustoszała z ekskluzywnych sklepów i straciła swój prestiż - dodaje.

Warszawiacy chcą kupować

O tym, czy powstaną nowe obiekty, zadecyduje rachunek ekonomiczny. Jednak jak pokazuje raport, pomimo kryzysu warszawiacy wciąż wydają dużo pieniędzy na zakupy.

- W dalszym ciągu mieszkańcy stolicy w porównaniu do innych miast i regionów Polski dysponują znacznie wyższą siłą nabywczą. Obecnie tzw. statystyczny mieszkaniec Warszawy może przeznaczyć na zakup towarów i usług w ciągu roku o ponad 60% więcej pieniędzy niż przeciętny Polak - mówi Grzegorz Adamczyk, z instytutu badawczego GfK Polonia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.