Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk: Branża handlowa notuje gorsze wyniki finansowe (wideo)

  • Autor: Newseria
  • Data: 09-09-2016, 13:50
Analityk: Branża handlowa notuje gorsze wyniki finansowe (wideo)
Michał Karczewski, analityk rynku papierów wartościowych Biura Maklerskiego banku BGŻ BNP Paribas. Fot. Newseria

Obłożona nowym podatkiem branża handlowa notuje gorsze wyniki finansowe. Zysk spółki Eurocash spadł o ponad 15 proc., Emperia zarobiła mniej o prawie połowę. Zdaniem Michała Karczewskiego z Biura Maklerskiego banku BGŻ BNP Paribas przyczynił się do tego spadek wartości złotego wobec głównych walut, głównie dolara i euro.

– Ogłoszone ostatnio wyniki finansowe sektora handlowego były mieszane – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Michał Karczewski, analityk rynku papierów wartościowych Biura Maklerskiego banku BGŻ BNP Paribas. –Drugi kwartał dla spółek zajmujących się taką działalnością był raczej średni.

Inwestorów rozczarowały, jak zauważa Michał Karczewski, wyniki finansowe spółki Eurocash (właściciela takich marek jak Delikatesy Centrum czy Cash & Carry). W drugim kwartale przychody przedsiębiorstwa wyniosły 5 341 mln zł i były o 3,1 proc. wyższe niż rok wcześniej. Spółka jednak zarobiła na czysto (zysk netto) 52,5 mln zł, o 15,4 proc. mniej niż przed rokiem.

  

 

– Spółka w dalszym ciągu się restrukturyzuje, pracując przede wszystkim nad optymalizacją otwartych w ubiegłym roku hurtowni Cash & Carry – tłumaczy Michał Karczewski. – Stopień nasycenia rynku tymi placówkami jest dosyć znaczny, więc zdobywanie nowych klientów jest coraz trudniejsze i więcej czasu potrzeba, by nowo otwarta hurtownia doszła do poziomu break even czy rentowności. W pierwszym półroczu mamy także spowolnienie w Delikatesach Centrum. Zawirowania związane z podatkiem od sieci detalicznych, gdy nie było wiadomo, czy sieci także będą objęte taką daniną, wstrzymywała decyzje franczyzobiorców. To dwa główne czynniki wpływające negatywnie na wyniki. Zarząd podkreślał także silną konkurencyjność na rynku handlowym.

Na rynku detalicznym bardzo istotnym czynnikiem nierzadko decydującym o zysku są ceny żywności. Jak zauważa Michał Karczewski, od pewnego czasu można zaobserwować ich wzrost.

– Na rynku hurtowym proces ten jest wolniejszy, konkurencja także waży na wynikach Eurocashu – precyzuje Michał Karczewski. – Zarząd poinformował, że w trzecim kwartale nie spodziewa się poprawy sytuacji. Jest ona możliwa dopiero pod koniec roku. Kolejne przejęcia, na przykład przedsiębiorstwa EKO Holding, pozytywnie będą wpływać na wyniki. Oczekiwania i prognozy całorocznych wyników zostaną jednak zapewne obniżone.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH