Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Analityk Colliers o rynku centrów handlowych w Trójmieście

– W Trójmieście, po okresie intensywnych modernizacji istniejących obiektów, powstają obecnie dwa centra handlowe w sąsiedztwie dworców kolejowych – Galeria Metropolia i Forum Gdańsk. Obiekty te, to wielofunkcyjne kompleksy połączone funkcjonalnie z otaczającą zabudową miejską i węzłami komunikacyjnymi - miejsca do robienia zakupów, pracy i spędzania wolnego czasu – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Analityk Colliers o rynku centrów handlowych w Trójmieście
Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International, fot. mat. pras.

W Trójmieście działają aż 24 centra handlowe o łącznej powierzchni 688 tys. mkw. GLA. Nasycenie w regionie osiągnęło poziom 664 mkw./1 000 mieszkańców, a jedno centrum handlowe obsługuje średnio 41 670 osób. Siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi 46 752 PLN rocznie. – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II poł. 2016 r. | Trójmiasto”

W ostatnim okresie modernizacjom i rozbudowom poddano w Trójmieście kilka centrów handlowych, z czego najbardziej spektakularna zmiana dokonana została w centrum handlowym Riviera (dawne Wzgórze). Do użytku oddano także dodatkową powierzchnię w centrum Morena (blisko 6 tys. mkw. GLA).

W trójmiejskich centrach handlowych znajduje się 1 770 lokali, co oznacza, że jeden sklep/punkt usługowy lub gastronomiczny obsługuje średnio 565 osób. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (27%), usługi (13%) oraz obuwie, torby i galanteria skórzana (8%). Największą ofertę handlową zapewnia mieszkańcom Trójmiasta centrum handlowe Matarnia o powierzchni ponad 81 tys. mkw. GLA.

Wśród anonsowanych w końcu ubiegłego roku i pierwszej połowie 2016 transakcji najmu na trójmiejskim rynku można wymienić m.in.: H&M (ok. 2 100 mkw.) w centrum Osowa w Gdańsku, Jysk (ok. 1 070 mkw.) w centrum Matarnia w Gdańsku, Piotr i Paweł (ok. 1 800 mkw.) i Mango (ok. 1 280 mkw.) w Forum Gdańsk. Tiger Gym (ok. 2 000 mkw.) otworzył się w centrum Riviera w Gdyni. Swoje sklepy powiększyły również Reserved (do 1 500 mkw.) i Carry (do 1 100 mkw.) w Galerii Morena w Gdańsku.

Średni współczynnik pustostanów wyniósł na koniec czerwca br. 2,7% (3,3% w grudniu 2015). Stawki czynszowe w Trójmieście wynoszą 43- 45 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody w najlepszych centrach handlowych.

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI; TSX: CIG) jest globalną firmą doradczą działającą w obszarze rynku nieruchomości komercyjnych. Posiada sieć 502 biur w 67 krajach zatrudniającą ponad 16 300 pracowników. Colliers International oferuje pełen zakres usług podmiotom związanym z rynkiem nieruchomości. 

Colliers International w Polsce działa od 1997 roku i posiada biura w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach i Łodzi, w których łącznie zatrudnia ponad 200 specjalistów. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Colliers International RSS ALERT    /    Katarzyna Michnikowska RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    Trójmiasto RSS ALERT    /    centra handlowe w Polsce RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.