Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk: Emperii będzie coraz trudniej działać w biznesie detalicznym

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-07-2012, 13:04
Analityk: Emperii będzie coraz trudniej działać w biznesie detalicznym
Prawdopodobnie możemy się spodziewać prób połączenia Stokrotki z innymi sieciami detalicznymi

Dla Emperii Holding i jej akcjonariuszy korzystniejsza byłaby sprzedaż aktywów detalicznych, niż pozostanie w tym segmencie rynku - uważa Tomasz Sokołowski, analityk BZ WBK. Jego zdaniem, spółce trudno będzie prowadzić działalność w detalu, gdyż nasila się konkurencja na tym rynku. Pomóc grupie mogłoby połączenie w inną siecią detaliczną.

- Dla akcjonariuszy spółki najlepsza byłaby sprzedaż tych aktywów. Za ile? Wiadomo, że najlepiej po jak najwyższej cenie. Przypomnę że pierwotnie oczekiwana cena wynosiła 900 mln zł - mówi Tomasz Sokołowski, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Myślę, że spółce będzie trudno prowadzić teraz ten biznes. Trzeba zwrócić uwagę na to, że spółka jest osłabiona - jest to detal bez hurtu, rozrzucony po całym kraju, bez bazy logistycznej. Z drugiej strony, w segmencie detalicznym trudno jest osiągać takie stopy zwrotu jakie były jeszcze kilka lat temu, bo rynek się nasyca. Uważam, że Emperii będzie z roku na rok coraz trudniej i nie spodziewałbym się rewelacyjnych wyników - dodaje.

Zwraca on uwagę, że Emperia raczej nie ma już szans z powrotem wejść w segment hurtowy, bo rynek hurtu w Polsce jest już w znacznej mierze skonsolidowany. Poza kilkoma silnymi, dużymi graczami, zostali tylko mali, mniej znaczący gracze.

- Spółce mogłoby pomóc połączenie z inną siecią detaliczną i prawdopodobnie możemy się spodziewać takich prób. Są mniejsi gracze, tacy jak Eko Holding czy niepubliczny Polomarket, jednak ten drugi rozmawiał już z Emperią o przyłączeniu sieci i nic z tego nie wyszło - zaznacza analityk.

Jednak nawet w ten sposób Emperii będzie trudno zbudować podmiot, który mógłby konkurować z największymi sieciami, takimi jak Biedronka, Tesco, Carrefour czy Auchan. - Nawet przy ewentualnym połączeniu Polomarketu ze Stokrotką nadal byłby to podmiot wyraźnie mniejszy w porównaniu z czołówką. Tymczasem w biznesach detalicznych i hurtowych niemalże o wszystkim decyduje skala biznesu - mówi Tomasz Sokołowski.

Natomiast dla samego rynku detalu FMCG ta decyzja znaczy niewiele. - Stokrotka raczej nie będzie stanowiła dużej konkurencji dla wielkich sieci handlowych. Rewolucji na pewno nie będzie - ocenia analityk BZ WBK.

Przeczytaj także:

Emperia nie sprzeda sieci Stokrotka

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH