Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Analityk: Eurocash po przejęciu sieci Mila powinien wykazać efekty synergii

Przejęcie sieci Mila wpisuje się w strategię przyjętą przez sieć Eurocash zakładającą konsolidację segmentu detalicznego - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Bogusz, analityk finansowy, Departament Analiz, Dom Maklerski mBanku.

Analityk: Eurocash po przejęciu sieci Mila powinien wykazać efekty synergii
Piotr Bogusz, analityk finansowy, Departament Analiz, Dom Maklerski mBanku. Fot. materiały prasowe

15 września Eurocash poinformował, że przejmie 100 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł. Przejęcie uzależnione jest m.in. od pozytywnej decyzji UOKiK. 

- Biorąc pod uwagę rozmieszczenie geograficzne sklepów Mila, Eurocash nie powinien mieć większych problemów z uzyskaniem zgody UOKiK na zakończenie transakcji - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Bogusz, analityk finansowy, Departament Analiz, Dom Maklerski mBanku. 

- Przejęcie powinno pozytywnie wpłynąć na wyniki osiągane przez sieć Mila (4,8 mln PLN EBITDA przy 1,49 mld  PLN przychodów w 2016 roku) ze względu na zasilenie kapitału obrotowego nowymi środkami, poprawę oferty produktowej oraz zwiększenie efektywności logistyki - dodaje analityk.

Tłumaczy, że dzięki transakcji Eurocash umocnił swoją ekspozycję za centralno-zachodnią część Polski, a w średnim terminie powinien wykazać efekty synergii związane z przejęciem. 

- Wartość transakcji to około 23% przychodów z 2016 roku, co wydaje się być relatywnie wysokim wskaźnikiem, jednak biorąc pod uwagę potencjał do poprawy rentowności sieci, wycena wydaje się być uzasadniona - ocenia Piotr Bogusz.

Przypomnijmy, sieć supermarketów Mila zaczęła działać samodzielnie od 17 stycznia 2015 roku. Po 17 latach funkcjonowania w ramach struktur Grupy Polomarket, market-Detal, właściciel Mili postanowił realizować swoje cele biznesowe poza grupą. Na koniec 2016 r. w sieci Mila funkcjonowało 188 placówek. Sprzedaż sieci w 2016 r. wyniosła 1,49 mld zł, a EBITDA wyniosła ok. 4,8 mln zł. 

Czytaj więcej o historii sieci Mila:

Sieć Mila: Od Grupy Polomarket do Grupy Eurocash

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Eurocash RSS ALERT    /    Mila RSS ALERT    /    Piotr Bogusz RSS ALERT    /    Dom Maklerski mBanku RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Eurocash przejmuje sieć Mila RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.