Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Analityk IGD: Strategia Żabki może być ryzykowna

Żabka planuje dynamiczną ekspansję - chce otworzyć w Polsce 800 nowych sklepów do końca 2015 r. Jednak zdaniem analityków IGD ambitna strategia może stanowić potencjalnie zagrożenie dla detalisty w średniej perspektywie czasowej.

Analityk IGD: Strategia Żabki może być ryzykowna
(fot. PTWP)

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 06-02-2015, 18:18

Miloš Ryba, Senior Retail Analyst International w IGD przypomina, że fundusz inwestycyjny Mid Europa chce zainwestować do 2 mld zł w dalszą ekspansję sieci Żabka. Firma inwestuje również w usługi. Niedawno sieć wprowadziła w swoich sklepach opcję płatności bezstykowych a teraz rozważa także wprowadzenie usługi „click & collect".

Pod koniec zeszłego roku do sieci Żabka należało ok. 4 tys. sklepów. - Plany szybkiej ekspansji sieci Żabka mogą być potencjalnym zagrożeniem dla detalisty w średnim okresie. Biorąc pod uwagę deflację na polskim rynku, Żabce może być trudno wygenerować pozytywne wynik sprzedaży like-for-like w nowych sklepach. Inni detaliści, jak chociażby Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przyjęły bardziej ostrożne podejście, skupiając się przede wszystkim na podnoszeniu efektywności - komentuje analityk IGD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Miloš Ryba RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    IGD RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Managerrr 2015-02-06 19:42:18
    Żabka w pol roku zajechała sklepy w Zabrzu i rudzie śląskiej. W rok na terenie Częstochowy. Strategia jest budowana o kawę i hot dogi. Super stratedzy bez pojęcia o handlu.
  • nokto 2015-02-07 08:25:03
    Zajechała sklep swoje czy konkurencji?
  • Rt 2015-02-07 10:59:00
    Nie chodze tam, bo nie lubie tej nazwy \"Zabka\" - jak dla dzieci.
  • zenek 2015-02-08 16:23:23
    Strategia jest prosta: przedstawia się BAJECZNE zyski aktualnemu właścicielowi małego sklepiku, daje szyld, obowiązek pracy 6-23 też w święta państwowe no i mamy już zadłużonego biedaczynę. Za kilka lat i tak taki sklep będzie obsługiwany przez roboty, czyli nie będzie pensji, zusów, chorobowych. Do tego zmierzamy :)
  • karol 2015-02-09 09:22:25
    Dobrze, że chociaż ktoś się rozwija poza dyskontami. Portugalczycy i Francuzi i Anglicy z wielkich sieci nie docenili małych sklepów i teraz mają problem.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.