Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk: IPO Dino przypada na ciekawy okres

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2017, 12:03
Analityk: IPO Dino przypada na ciekawy okres
Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR. Fot. PMR

IPO Dino przypada na ciekawy okres – z jednej strony rośnie konsumpcja indywidualna oraz na rynek powróciła inflacja cen żywności, z drugiej możliwe jest wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

Sieć Dino Polska opublikowała 20 marca br. prospekt emisyjny i rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną akcji.

- Odpowiednim momentem na ocenę oferty publicznej będzie początek kwietnia, kiedy pojawią się informacje, jak dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych cieszyły się akcje Dino. Będzie to interesująca informacja, ponieważ pokaże, czy inwestorzy uważają polski rynek spożywczy za wystarczająco perspektywiczny, by na nim inwestować - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

Jego zdaniem IPO Dino przypada na ciekawy okres. – Z jednej strony rośnie konsumpcja indywidualna (m.in. za sprawą programu Rodzina 500+, ale wzrost wynagrodzeń i niskie bezrobocie również odgrywają dużą rolę) oraz na rynek powróciła inflacja cen żywności, co ma pozytywny wpływ na rynek spożywczy; z drugiej możliwe jest wprowadzenie zakazu handlu w niedziele – bardzo ciekawe, jak odniosą się do tego inwestorzy - mówi analityk PMR.

Jakie szanse i jakie zagrożenia mogą pojawić się przed siecią Dino w związku z wejściem na GPW? - Ponieważ do obrotu giełdowego trafi jedynie 49% akcji spółki, a założyciel Dino Tomasz Biernacki zachowa 51% akcji, nie ma ryzyka, że Dino mogłoby po giełdowym debiucie stać się celem akwizycji - tłumaczy Bartosz Bolecki.

- Ponadto, firma zadeklarowała już, że nie jest planowane podwyższenie kapitału zakładowego, co oznacza, że pan Biernacki planuje zachować kontrolę nad spółką w dłuższej perspektywie. Z drugiej strony, oznacza to także, że sieć nie będzie pozyskiwać na giełdzie kapitału na ekspansję (wszystkie środki ze sprzedaży akcji trafią do funduszu Enterprise Investors, który do tej pory był właścicielem 49% akcji) - wyjaśnia analityk.

Sieć Dino prognozuje zwiększenie liczby sklepów do 1 200 placówek do 2020 roku. Czy jest to realna liczba? - W 2016 r. Dino otworzyło 117 nowych sklepów i skończyło rok z liczbą 628 placówek. Plany na rok 2017 są jeszcze ambitniejsze i liczba sklepów Dino może przekroczyć nawet 750 na koniec roku. Co nie zmienia faktu, że Dino musiałoby otwierać po 150 sklepów rocznie przez kolejne trzy lata, by osiągnąć zakładany poziom 1 200 placówek na koniec 2020 r. Cel ten wydaje się być bardzo ambitny, choć nie jest niemożliwy do zrealizowania - prognozuje Bartosz Bolecki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 001) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH