Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk KBC: Zysk Emperii zbliżony do ubiegłorocznego. Pogorszyły się relacje z producentami

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2011, 21:11
Analityk KBC: Zysk Emperii zbliżony do ubiegłorocznego. Pogorszyły się relacje z producentami
Po podpisaniu umowy sprzedaży Tradisu z Eurocashem na operacje hurtowe negatywnie oddziaływały w I kwartale wewnętrzne trudności oraz pogorszenie relacji z producentami i klientami - ocenia Kamil Szlaga, analityk KBC Securities.

16 maja Emperia opublikuje wyniki za I kw. - Zysk netto prognozujemy na 13,3 mln zł (+6,9 proc. r/r), pod wpływem niższych kosztów odsetkowych. Natomiast spodziewamy się, że w omawianym kwartale EBITDA i zysk operacyjny utrzymają się na poziomie ubiegłorocznym - ocenia Kamil Szlaga, analityk KBC Securities.

Według jego szacunków, w I kw. EBITDA w przypadku działalności hurtowej Emperii pozostawała pod presją. W przypadku działności detalicznej była zbliżona do ubiegłorocznej. EBITDA działalności deweloperskiej wzrosła w tym okresie 20 proc. r/r. - Przychody były na poziomie zbliżonym do I kw. 2010 roku. Uważamy, że po podpisaniu umowy sprzedaży Tradisu z Eurocashem na operacje hurtowe negatywnie oddziaływały w I kwartale wewnętrzne trudności oraz pogorszenie relacji z producentami i klientami - zwraca uwagę analityk KBC Securities.

I dodaje: - Z drugiej strony oczekujemy, że działalność detaliczna utrzymała w omawianym kwartale sprzedaż na poziomie porównywalnym do I kw. 2010 roku, a wyniki tego segmentu pozostawały pod dominującym wpływem inflacji. Zysk operacyjny prognozujemy w I kw. br. na 18,6 mln zł, czyli na poziomie zbliżonym do okresu bazowego, pod wpływem obniżenia marż, głównie marży zysku brutto na sprzedaży oraz negatywnego wpływu pozostałych kosztów operacyjnych związanych ze sprzedażą spółki Tradis - dodaje. 

Prognozuje 15,5 proc. marży zysku brutto na sprzedaży (-37 pb r/r) w I kw. br  - ze względu na pogorszenie siły przetargowej w negocjacjach z producentami. - Oczekujemy natomiast pojawienia się korzyści w wyniku z restrukturyzacji oraz tylko 1 proc. wzrostu kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu w omawianym kwartale - informuje Kamil Szlaga.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rocko 13-05-2011, 09:56:
Chyba Pan analityk sam nie wierzy w to mówi...
Niech ktoś mi pokaże przynajmniej jednego producenta, który byłby za połączeniem?
  • livo 13-05-2011, 07:12:
nie da się czytac tych bredni , za dużo wazeliny panie analityk !
  • kret 12-05-2011, 23:49:
a taka fajna firma była

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.