Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk LZ Retailytics: Biedronka podjęła większe ryzyko niż jej konkurenci

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 16-01-2018, 21:02
Analityk LZ Retailytics: Biedronka podjęła większe ryzyko niż jej konkurenci
fot. materiały redakcji

- Sprzedaż LfL zbliżona do prawie 7 proc. powyżej inflacji jest niezwykłe, szczególnie dla tak dużego detalisty jak Biedronka. Konsolidacja polskiego rynku przyspiesza, co odczuwa także dyskonter. Z matematycznego punktu widzenia na każdym placu w Polsce o powierzchni 10 km x 10 km znajduje się jeden sklep Biedronki. Według danych LZ Retailytics, w 2017 roku nad Wisłą przybyło 2 tys. nowych sklepów spożywczych. Oznacza to, że prawie każda Biedronka ma teraz o jednego konkurenta więcej niż rok temu - podsumowuje Sebastian Rennack, starszy analityk LZ Retailytics.

Sebastian Rennack tłumaczy: - Jeszcze pięć lat temu można było opisać Biedronkę dość niefortunnym hasłem marketingowym: "Jesteśmy Polakami. Jesteśmy tani" (chodzi o postrzeganie Biedronki jako polskiej sieci - przyp.red.). Ale to już przeszłość. Biedronka zareagowała na zmieniające się trendy i odpowiedziała na nie ofertą oraz modyfikacją swojego wizerunku. Sieć postawiła na przede wszystkim na jakość asortymentu i jego prozdrowotne aspekty, a także na wygodę, co najsilniej uwidocznia się w nowych działach. Wprowadzona oferta artykułów niespożywczych, wcześniej definiowana głównie jako produkty edukacyjne i gry dla młodszych odbiorców, została wzmocniona przez tekstylia sportowe oraz kolekcje autorstwa projektanta mody Macieja Zienia, co byłą odpowiedzią na markę "Crivit" Lidla i współpracę niemieckiego dyskontera z marką Wittchen - wylicza analityk.

Jego zdaniem Biedronka podjęła też większe ryzyko niż jej konkurenci jeśli chodzi o testowanie innowacji, a z drugiej strony była bardziej odporna na ewentualne niepowodzenia.

Więcej na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.