Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk nt. Emperii: Kilkadziesiąt mln zł na inwestycje w logistykę i sieć detaliczną

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-07-2012, 16:17
Analityk nt. Emperii: Kilkadziesiąt mln zł na inwestycje w logistykę i sieć detaliczną
Zdaniem Kamila Szlaga, analityka rynku akcji KBC Securities Emperia powinna zdecydować się na samodzielny rozwój dywizji detalicznej

Zdaniem Kamila Szlagi, analityka rynku akcji KBC Securities, Emperia powinna zdecydować się na samodzielny rozwój dywizji detalicznej. - Wydaje się, że taką właśnie decyzję podjął zarząd spółki, rezygnując z dalszego poszukiwania inwestora finansowego lub branżowego. To co dla Emperii jest obecnie najistotniejsze, to odpowiednia organizacja logistyki, rozwój sieci handlowej, a także poprawa polityki cenowej, czyli negocjacje z dostawcami, które pozwolą uzyskać jak najlepsze warunki handlowe - wyjaśnia ekspert.

Po I kw. i uwzględnieniu wypłaty dywidendy Emperia miała na koncie ok. 116 mln zł gotówki netto pochodzącej ze sprzedaży spółki Tradis. - Inwestorzy spodziewali się, że po sprzedaży części detalicznej, zostaną one przeznaczone na dywidendę. W obecnej sytuacji można się spodziewać, że przynajmniej kilkadziesiąt milionów złotych z tej kwoty zostanie przeznaczonych na inwestycje w logistykę oraz rozwój sieci detalicznej. Należy pamiętać, że marka Stokrotka, jest ciągle stosunkowo młoda i należy w nią nadal inwestować- tłumaczy analityk rynku akcji KBC Securities.

I dodaje: - Niestety ciągle nie wiemy jakie dokładnie kwoty Emperia przeznaczy na rozwój sieci i ile sklepów rocznie będzie chciała otwierać. Nie wiemy także jakie fundusze przeznaczy na organizację dystrybucji. Należy zdawać sobie sprawę, że stworzenie efektywnego systemu zaopatrzenia sklepów jest jednym z najważniejszych wyzwań stojącym przed Grupą. Obecnie duża część towarów do sklepów Stokrotki dostarcza Eurocash, z magazynów spółki Tradis.

Kamila Szlaga wyjaśnia, że po I kw. 2012 r. segment detaliczny Emperii był na minusie, można się spodziewać, że II kw. także będzie słaby, szansa na poprawęjest dopiero w III i IV kw. - Wszystko jednak zależy od tego jakie będą wyniki negocjacji Emperii z dostawcami, im lepsze warunki uzyska operator, tym lepszych wyników i marż będzie można się spodziewać w następnych miesiącach br. - mówi analityk. Zaznacza jednak, że w przypadku części detalicznej, Emperia to spółka, która ma zdrowy układ kosztów, m.in. kosztów najmu lokali.

Przypomnijmy, że w poniedziałek, 9 lipca 2012 r., zarząd Emperia Holding S.A. podjął uchwałę w sprawie zakończenia procesu, którego celem była sprzedaż spółek działających w segmencie detalicznym. Po analizie ofert i rozważeniu alternatywnych scenariuszy, władze spółki zadecydowały o dalszym rozwoju sieci sklepów Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy w ramach struktur Grupy Emperia.

- W ciągu ostatnich sześciu miesięcy bardzo wnikliwie analizowaliśmy wszystkie oferty inwestorów zainteresowanych kupnem naszych spółek detalicznych. Decyzja podjęta przez radę nadzorczą i zarząd Emperii jest w pełni przemyślana i optymalna, biorąc pod uwagę długoterminową budowę wartości dla akcjonariuszy Emperia Holding. W naszej ocenie segment detaliczny, pomimo silnej konkurencji, w dalszym ciągu ma duży potencjał wzrostu. Wierzymy, że ta decyzja spotka się także z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych partnerów biznesowych oraz pracowników - powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.