Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk o Dino: Po kursie spółki widać optymizm inwestorów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2017, 15:25
Analityk o Dino: Po kursie spółki widać optymizm inwestorów
Tomasz Wyłuda, menedżer Zespołu Doradztwa i Analiz Biura Maklerskiego ING Banku. Fot. materiały prasowe

Wyniki Dino Polska S.A. można uznać za zgodne z oczekiwaniami – na uwagę zwracają wysokie dynamiki wzrostu przychodów - komentuje wyniki spółki Dino za pierwsze półrocze 2017 r. dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Wyłuda, menedżer Zespołu Doradztwa i Analiz Biura Maklerskiego ING Banku.

Przychody Grupy Dino Polska za pierwsze półrocze wyniosły 2,018 mld złotych i były o 484,9 mln złotych, czyli o 31,6 proc. wyższe niż w I półroczu 2016 roku - podała spółka w komunikacie.

- Wzrost odbywa się jednak kosztem marży netto – przychody urosły o 34% r/r natomiast zyski netto jedynie o 23%. Dynamiczny rozwój spółki widać także po poziomie aktywów, które urosły 9,2%. Połowa wzrostu aktywów finansowana była zobowiązaniami, a połowa kapitałami własnymi, co należy uznać za zdrową sytuację - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Wyłuda, menedżer Zespołu Doradztwa i Analiz Biura Maklerskiego ING Banku.

Dodaje, że sytuacja płynnościowa spółki jest dobra – mimo pogorszenia wskaźników płynności.

- Trochę niekorzystnie wygląda spadek gotówki – rok temu spółka miała na rachunkach bankowych ponad 66 mln złotych, obecnie jedynie 43 mln zł. Prawdopodobnie jest to wynik dynamicznego rozwoju spółki - tłumaczy analityk.

- Od momentu publikacji wyników kurs spółki urósł o ponad 10%, więc inwestorzy bardzo dobrze przyjęli wyniki – głównie ze względu na utrzymanie bardzo wysokiego tempa rozwoju. Obecnie spółka jest wyceniana na wskaźnikach C/Z=37 oraz C/EBIT=26, a więc znacznie wyżej niż inne spółki z branży - mówi Wyłuda.

- Takie wysokie wskaźniki sugerują, że inwestorzy już uwzględniają w cenie akcji dynamiczny rozwój spółki, który ma nastąpić w przyszłych latach. Jest to sytuacja trochę niebezpieczna, ponieważ wyceniamy coś, czego jeszcze nie ma. Po kursie spółki widać jednak duży optymizm inwestorów - podsumowuje Tomasz Wyłuda.

Przypomnijmy, spółka Dino Polska S.A. zadebiutowała 19 kwietnia 2017 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Sieć Dino obejmuje 677 sklepów (dane na 30.06.2017 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 mkw. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Do końca 2020 roku firma zamierza mieć co najmniej 1200 marketów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.