Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk o sieci Mila: Warto ugruntować pozycję i zwiększyć rozpoznawalność

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2017, 13:25
Analityk o sieci Mila: Warto ugruntować pozycję i zwiększyć rozpoznawalność
Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego z firmy PMR. Fot. PMR

Sieć Dino wchodzi na giełdę. Na debiut giełdowy szykuje się również w 2017 roku sieć handlowa Mila. Czy to jest dla niej dobry czas na taką decyzję? – Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem dla Mili byłoby wstrzymanie się z debiutem giełdowym jeszcze jakiś czas, co da możliwość ugruntowania pozycji i zwiększenia rozpoznawalności sieci Mila na polskim rynku – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

– Wydaje mi się, że na debiut sieci Mila na GPW jest jeszcze trochę za wcześnie. Sieć supermarketów Dino, która w najbliższym czasie zadebiutuje na warszawskim parkiecie, przez ostatnie kilka lat rozwijała się w tempie ok. 100 otwarć rocznie, a jej przychody rosły o co najmniej 20 proc. rok do roku. To wszystko sprawia, że jej akcje mogą być atrakcyjne w oczach inwestorów indywidualnych. Mimo to, na debiut giełdowy Dino zdecydowało się i tak tylko po to, by umożliwić jednemu z właścicieli (Enterprise Investors, właściciel 49 proc. udziałów w Dino) spieniężenie swoich udziałów – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki starszy analityk handlu detalicznego z firmy PMR. 

– W przypadku sieci Mila sytuacja wygląda inaczej – sieć obecna jest na polskim rynku od zaledwie dwóch lat, w tym czasie nie udało jej się zrealizować planów ekspansji (planowała otwierać po 30 sklepów rocznie, otworzyła 19 w ciągu dwóch lat), a jej przychody w ubiegłym roku wzrosły o 5 proc., wynik nieporównywalny do osiąganych przez Dino – tłumaczy analityk.

– Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem dla Mili, byłoby wstrzymanie się z debiutem giełdowym jeszcze jakiś czas, co pozwoli na przekonanie się, jak wypadnie debiut i notowania Dino, a także da możliwość ugruntowania pozycji i zwiększenia rozpoznawalności sieci Mila na polskim rynku – dodaje.

Jak analityk ocenia obecną pozycję sieci Mila na rynku retail? – Przychody na poziomie 1,5 mld zł plasują sieć na miejscu pod koniec drugiej dziesiątki rankingu największych graczy na rynku spożywczym w Polsce. Znajduje się ona w gronie firm takich jak Emperia (właścicieli sieci Stokrotka), Piotr i Paweł, Polomarket czy Polska Grupa Supermarketów (właściciel m.in. sieci Top Market). Wszyscy wymienieni powyżej gracze operują w kanale supermarketów, który będzie jednym z najszybciej konsolidujących się kanałów rynku w nadchodzących latach – tłumaczy Bolecki. 

Dodaje, że już w 2016 r. doszło w nim do dużych zmian – MarcPol zbankrutował, Alma zamknęła większość swoich sklepów i prawdopodobnie podzieli jego los, a Eko Holding został przejęty przez Eurocash. – Dalsze akwizycje są możliwe, o takiej możliwości wspominali przedstawiciele m.in. Polomarketu oraz Emperii. Dążenie Mili do pozyskania kapitału na giełdzie wskazuje, że ta sieć również widzi się raczej w gronie przejmujących niż przejmowanych – podsumowuje Bartosz Bolecki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • fmcg 05-04-2017, 13:18:
przejmujących? na 100% pod młotek, pytanie kiedy i kto?
  • w 24-03-2017, 22:16:
moim zdaniem Mila pod młotek niedługo.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 398) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH