Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Analityk o Tesco: Problemem przy cięciu kosztów mogą okazać się oczekiwania pracowników

W pierwszym kwartale roku finansowego 2017/2018 sprzedaż Tesco w Europie Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry) spadła o 0,4 proc. r/r. Sieć nie podała wyników dla poszczególnych krajów, ale w połączeniu z informacjami o wzrostach sprzedaży w Czechach i na Słowacji oraz słowach prezesa sieci o nadal trudnej sytuacji w Polsce, należy zakładać, że polski oddział Tesco zanotował spadek sprzedaży – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

Analityk o Tesco: Problemem przy cięciu kosztów mogą okazać się oczekiwania pracowników
Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego z firmy PMR. Fot. PMR

Zamknięcia kolejnych sklepów oraz ograniczanie powierzchni niektórych hipermarketów wskazują, że receptą Tesco na problemy ma być cięcie kosztów poprzez pozbycie się najmniej dochodowych placówek oraz osiąganie wyższej sprzedaży na m2 – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego z firmy PMR.

– Nie pomoże to jednak w rozwiązaniu największego problemu sieci, czyli zmian w zwyczajach zakupowych Polaków, którzy dokonują zakupów częściej i w mniejszych sklepach niż kiedyś, co sprawia, że coraz mniej konsumentów decyduje się na dokonywanie zakupów kompleksowych np. raz w tygodniu w dużym hipermarkecie – tłumaczy analityk.

Dodaje, że popularność dyskontów sprawia, że klienci, którzy wciąż preferują taki model dokonywania zakupów, często robią to właśnie w Lidlu czy w Biedronce, a nie w dużym hipermarkecie.

– Tymczasem duże hipermarkety Tesco często zlokalizowane są w oddaleniu od osiedli mieszkalnych, co wpływa na mniejszą liczbę wizyt, natomiast mniejsze sklepy sieci (supermarkety i hipermarkety kompaktowe) muszą konkurować z pobliskimi dyskontami – wyjaśnia Bolecki.

Jego zdaniem problemem przy cięciu kosztów mogą okazać się oczekiwania pracowników. – Związki zawodowe w Tesco domagają się podwyżek, a propozycje sieci dla pracowników na razie rozmijają się z ich oczekiwaniami. Ewentualny konflikt na linii pracownicy-zarząd – w przypadku strajków lub masowych odejść – może być kosztowny wizerunkowo oraz uderzyć w jakość obsługi w sklepach –podsumowuje Bartosz Bolecki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bartosz Bolecki RSS ALERT    /    PMR RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    pracownicy handlu RSS ALERT    /    protesty pracowników handlu RSS ALERT    /    protesty pracowników Tesco RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.38.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.