Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Analityk: Plan Eurocashu otwierania własnych sklepów to nowość i szansa dla spółki

Wyniki Eurocash zaskoczyły negatywnie. Presja na marże może rodzić obawy o perspektywy na ten rok – uważa Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. Jej zdaniem, plan otwierania nowych własnych sklepów, jaki zakłada opublikowana wczoraj strategia Eurocashu, to nowość dla spółki i potencjalnie szansa. Jednak, może to zaostrzyć konkurencję między sieciami detalicznymi, o pozyskiwanie nowych lokalizacji.

Analityk: Plan Eurocashu otwierania własnych sklepów to nowość i szansa dla spółki

- Wyniki Eurocash w dniu wczorajszym zaskoczyły mocno negatywnie, presja na marże widoczna była w większości segmentów, co może rodzić obawy o perspektywy na obecny rok. W ramach aktualizacji strategii spółka przedstawiła plan cięcia kosztów - w sumie 150 mln zł do 2020 roku. Jednak z drugiej strony spółka będzie musiała zmierzyć się z mocną presją na wzrost wynagrodzeń, co może w dużej mierze zniwelować efekty restrukturyzacji kosztowej – mówi serwisowi dlahandlu.pl Maria Mickiewicz.

Analityczka odnosi się także do strategii Eurocash, która zakłada między innymi powiększenie sieci sklepów o kolejne 900 placówek w ciągu 5 lat, przejęcia i wydatki na inwestycje rzędu 1-2 mld zł.

- W dniu wczorajszym Eurocash poinformował o planie mocniejszego wejścia w segment detaliczny, którego jednym z elementów ma być otwieranie nowych własnych sklepów w partnerstwie ze spółką nieruchomościową. Partner nieruchomościowy ma być odpowiedzialny za pozyskanie i przygotowanie nieruchomości. W podobnym systemie poszukiwania nowych lokalizacji działa obecnie wiele podmiotów, w tym dynamicznie rosnące Dino. Wydaje się zatem, że konkurencja o lokalizacje pod nowe sklepy może się nasilać – ocenia Maria Mickiewicz.

Planowany wzrost liczby sklepów o 900 placówek do 2023 miałby pochodzić z trzech źródeł: przejęć, otwarć sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum oraz otwarć nowych sklepów własnych.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel hurtowy RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Maria Mickiewicz RSS ALERT    /    Pekao Investment Banking RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    Mila RSS ALERT    /    Delikatesy Centrum RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.18.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.