Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk Poczty Polskiej: Polski rynek e-commerce będzie szybko rósł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-10-2013, 11:13
Analityk Poczty Polskiej: Polski rynek e-commerce będzie szybko rósł
(fot. PTWP)

W roku 2012 Polacy kupili przez internet towary i usługi o wartości około 22 mld zł. Jest to jednak tylko niecałe 4 proc. całego handlu w Polsce. W innych krajach UE udział transakcji online często przekracza 10 proc. Dlatego w najbliższych latach polski rynek e-commerce powinien być jednym z najszybciej rosnących w Europie - mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.

Jak pokazują badania, z 19,5 mln polskich internautów, aż 5,5 mln nie robi zakupów przez sieć. Najczęstszym powodem jest obawa o bezpieczeństwo dokonywanych zakupów. Okazuje się jednak, że kupując online możemy być tak samo chronieni jak podczas standardowych zakupów, trzeba tylko pamiętać o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

- Najważniejszy jest właściwy wybór sklepu internetowego.W pierwszej kolejności powinniśmy dokładnie obejrzeć stronę www sklepu z którego chcemy skorzystać. Czy jest w pełni profesjonalna i dokładnie opisuje cały proces zakupu, czy znajdziemy regulamin oraz dokładne dane podmiotu prowadzącego sklep. Szukajmy także wyczerpujących informacji o sposobie dostawy towaru. Brak któregokolwiek z tych elementów powinien nas zaniepokoić. Sprawdźmy opinie o sklepie, najwięcej dowiemy się przeszukując serwisy oceniające sklepy, fora dyskusyjne lub porównywarki cenowe. Zwracajmy większą uwagę na opinie negatywne niż pozytywne, zobaczmy, co internauci krytykują w funkcjonowaniu sklepu, pamiętając jednak o tym, że pośród rzeczywistych opinii mogą pojawić się inspirowane przez sam sklep lub konkurencję - radzi Paweł Majtkowski.

Według eksperta dobrą metodą sprawdzenia wiarygodności sklepu jest także podjęcie próby kontaktu. Wyślijmy maila z pytaniem i zobaczmy, kiedy sklep odpisze, albo zadzwońmy, jeśli sklep podaje numer telefonu lub jesteśmy w stanie go ustalić. To powinno dać nam informacje o wiarygodności sklepu.

Wiele osób uważa, że o bezpieczeństwie danych wprowadzanych na stronie sklepu świadczy wyświetlanie przez przeglądarkę internetową symbolu złotej kłódki. Nie jest to jednak prawda, wskazuje to tylko na szyfrowanie transmisji między stroną internetową a klientem. Pamiętajmy, że nasza komunikacja będzie bezpieczna tylko wtedy, gdy jesteśmy na stronie zaufanego sklepu. Znaczenie ma także komputer, z jakiego korzystamy. Ważne żeby był wyposażony w stale aktualizowane oprogramowanie, chroniące przed wirusami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH