Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Analityk: Przejęcie przez Eurocash sieci Mila poprawiłoby jej rentowność

Zakończenie z sukcesem transakcji przejęcia sieci Mila byłoby kolejnym krokiem w realizowaniu strategii rozwoju Grupy Eurocash opartej o rozwój kanału detalicznego - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Bogusz, analityk finansowy, Departament Analiz, Dom Maklerski mBanku.

Analityk: Przejęcie przez Eurocash sieci Mila poprawiłoby jej rentowność
Piotr Bogusz, analityk finansowy, Departament Analiz, Dom Maklerski mBanku. Fot. materiały prasowe

Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
Data: 01-09-2017, 15:43

9Zarząd Grupy Eurocash podpisał list intencyjny dotyczący potencjalnego zakupu 100 proc. udziałów w spółce Domelius Limited oraz przejęcia kontroli nad jej spółkami zależnymi. Transakcja byłaby jednoznaczna z przejęciem kontroli nad siecią Mila, która obecnie liczy ponad 180 sklepów.

- Zakup sieci Mila, liczącej ponad 180 placówek znajdujących się w centralnej i zachodniej Polsce, dobrze wpisuje się w sieć sklepów prowadzonych przez Eurocash pod względem geograficznym - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Bogusz, analityk finansowy, Departament Analiz, Dom Maklerski mBanku.

Dodaje, że przed ogłoszeniem zamiaru akwizycji, sieć Mila osiągała marżę EBITDA znacznie poniżej innych podmiotów w segmencie.

- Znacznie lepsze warunki handlowe uzyskiwane przez Eurocash oraz optymalizacja kosztów związana z efektem skali powinny pozwolić spółce na poprawę rentowności przejmowanych sieci w średnim terminie - tłumaczy analityk.

- Docelowo sklepy Mila oraz sklepy z sieci Eko Holding (poprzednia akwizycja Eurocash) działać będą pod szyldem Delikatesy Centrum. Silny bilans Eurocash gwarantuje spółce pozyskanie środków finansowych na kontynuację konsolidacji rynku w średnim terminie - podsumowuje Piotr Bogusz.

Przypomnijmy, właściciele sieci Mila udzielili spółce Eurocash wyłączności na sfinalizowanie transakcji do 8 września 2017 r.

Sieć supermarketów Mila zaczęła działać samodzielnie od 17 stycznia 2015 roku. Po 17 latach funkcjonowania w ramach struktur Grupy Polomarket, market-Detal, właściciel Mili, postanowił realizować swoje cele biznesowe poza grupą. Prawie 170 z 440 sklepów, działających do tej pory pod szyldem Polomarketu, od początku 2015 roku należało do sieci Mila. Pierwszym prezesem sieci Mila był Artur Kasner. Na koniec 2016 r. w sieci Mila funkcjonowało 188 placówek. Sprzedaż sieci Mila w 2016 r. wyniosła 1,49 mld zł, a EBITDA wyniosła ok. 4,8 mln zł. 

Pod koniec marca 2017 roku sieć Mila szykowała się do debiutu giełdowego, ale ostatecznie wycofała się.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Bogusz RSS ALERT    /    Mila RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    akwizycje Eurocash RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Dom Maklerski mBanku RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Kamil 2018-03-19 14:45:34
    Witam. Szukamy osób, które czują się pokrzywdzone przez GRUPĘ EUROCASH S.A. w związku z franczyzą Delikatesy Centrum oraz projektem Akademia Przedsiębiorczości Eurocash. Udało się dotrzeć do osób, które zainteresowały się sytuacją oraz samym projektem zorganizowanym przez Grupę Eurocash. Jesteśmy na etapie zbierania materiału dowodowego w wyżej wymienionej sprawie. Wszystkie osoby, które chciałby zabrać głos oraz opowiedzieć o swojej sytuacji prosimy o kontakt. Chcemy pokazać skalę tego problemu oraz praktyki handlowe które stosuje spółka. Na Dolnym Śląsku w Projekcie Akademia Przedsiębiorczości Grupy Eurocash z otwartych 12 sklepów pod szyldem Delikatesy Centrum został tylko jeden funkcjonujący sklep, 11 sklepów zostało zamkniętych. kontakt: Kamil Kamiński k.kaminski@interia.eu tel. 696004338 jeśli nie odbieram proszę zostawić sms.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.97.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.