Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analityk: Supermarkety w 2011 r. rosły w Polsce słabiej niż dyskonty

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 09-02-2012, 19:40

Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem fakt, że najszybciej w 2011 roku pod względem przychodów rósł segment sklepów dyskontowych. Cztery kluczowe sieci wzbogaciły się w 2011 roku o ponad 300 placówek. Tym samym Polacy mają do dyspozycji już ponad 2 600 dyskontów, czyli 13 proc. więcej niż w poprzednim roku. To głównie zasługa Biedronki, która odpowiada za blisko 3/4 otwarć. Ale pozostali gracze też rozwijają się w mocnym tempie - mówi Dominika Kubacka, analityk handlu detalicznego w PMR Publications.

Jeżeli do tego dodać dobre wyniki już działających sklepów, to mamy obraz dynamicznego segmentu, w którym wszystkie sieci rosną dwucyfrowo. W dodatku, zmiany w segmencie nie ograniczają się do silnej ekspansji. Kluczowe sieci remodelują swoją strategię działania, przenosząc powoli nacisk z niskich cen na szeroko pojętą jakość, do której starają się przekonać klienta, co jest szczególnie widoczne w przypadku działań Biedronki i Lidla.

Supermarkety w 2011 r. rosły w Polsce nieco słabiej niż dyskonty, chociaż nadal dwucyfrowo. W TOP 15 sieciach supermarketowych pod względem przychodów, w ubiegłym roku przybyło ponad 330 placówek, dla porównania w 2010 r. niespełna 300. Relatywnie patrząc, jest to w zasadzie podobna skala ekspansji jak w poprzednich latach, na poziomie ok.13 proc. r/r. Na wyniki segmentu wpłynęło wyraźne spowolnienie wśród sieci delikatesowych, w tym restrukturyzacja i zmiana koncepcji handlowej w sieci Bomi.

Wolno, ale nadal przybywa hipermarketów, pomimo że takie sieci jak Real, Auchan, czy E. Leclerc w 2011 r. wstrzymały się z inwestycjami w ekspansję tego formatu. Na koniec ubiegłego roku w Polsce działało ponad 400 wielkoformatowych sklepów ogólnospożywczych, czyli przybyło 20 nowych obiektów, głównie pod szyldami Tesco (Tesco Extra), Kaufland, czy Carrefour. Według naszego raportu „Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014", w 2011 r. hipermarkety po raz pierwszy straciły prymat wśród nowoczesnych kanałów dystrybucji, przynosząc mniejszy obrót niż supermarkety czy sklepy dyskontowe. Obecnie udział hipermarketów w rynku stabilizuje się.

Nadal szybko przybywa sklepów convenience, chociaż mniej dynamicznie niż w poprzednich latach - dodaje Dominika Kubacka, analityk handlu detalicznego PMR Publications.

 

 

 

 

 

 

 

Więcej na: www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH