REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Analityk: Supermarkety w 2011 r. rosły w Polsce słabiej niż dyskonty

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 09-02-2012, 19:40

Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem fakt, że najszybciej w 2011 roku pod względem przychodów rósł segment sklepów dyskontowych. Cztery kluczowe sieci wzbogaciły się w 2011 roku o ponad 300 placówek. Tym samym Polacy mają do dyspozycji już ponad 2 600 dyskontów, czyli 13 proc. więcej niż w poprzednim roku. To głównie zasługa Biedronki, która odpowiada za blisko 3/4 otwarć. Ale pozostali gracze też rozwijają się w mocnym tempie - mówi Dominika Kubacka, analityk handlu detalicznego w PMR Publications.

REKLAMA

Jeżeli do tego dodać dobre wyniki już działających sklepów, to mamy obraz dynamicznego segmentu, w którym wszystkie sieci rosną dwucyfrowo. W dodatku, zmiany w segmencie nie ograniczają się do silnej ekspansji. Kluczowe sieci remodelują swoją strategię działania, przenosząc powoli nacisk z niskich cen na szeroko pojętą jakość, do której starają się przekonać klienta, co jest szczególnie widoczne w przypadku działań Biedronki i Lidla.

Supermarkety w 2011 r. rosły w Polsce nieco słabiej niż dyskonty, chociaż nadal dwucyfrowo. W TOP 15 sieciach supermarketowych pod względem przychodów, w ubiegłym roku przybyło ponad 330 placówek, dla porównania w 2010 r. niespełna 300. Relatywnie patrząc, jest to w zasadzie podobna skala ekspansji jak w poprzednich latach, na poziomie ok.13 proc. r/r. Na wyniki segmentu wpłynęło wyraźne spowolnienie wśród sieci delikatesowych, w tym restrukturyzacja i zmiana koncepcji handlowej w sieci Bomi.

Wolno, ale nadal przybywa hipermarketów, pomimo że takie sieci jak Real, Auchan, czy E. Leclerc w 2011 r. wstrzymały się z inwestycjami w ekspansję tego formatu. Na koniec ubiegłego roku w Polsce działało ponad 400 wielkoformatowych sklepów ogólnospożywczych, czyli przybyło 20 nowych obiektów, głównie pod szyldami Tesco (Tesco Extra), Kaufland, czy Carrefour. Według naszego raportu „Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014", w 2011 r. hipermarkety po raz pierwszy straciły prymat wśród nowoczesnych kanałów dystrybucji, przynosząc mniejszy obrót niż supermarkety czy sklepy dyskontowe. Obecnie udział hipermarketów w rynku stabilizuje się.

Nadal szybko przybywa sklepów convenience, chociaż mniej dynamicznie niż w poprzednich latach - dodaje Dominika Kubacka, analityk handlu detalicznego PMR Publications.

 

 

 

 

 

 

 

Więcej na: www.dlahandlu.pl

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH