Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Analiza: 44 proc. artykułów wymagających chłodzenia w sprzedaży online nie spełnia wymogów temperaturowych

Żywność sprzedawana przez Internet zyskuje w ostatnich latach coraz bardziej na znaczeniu. Jaki ma to wpływ na sprzedawców internetowych i konsumentów? Thimm przetestował to w praktyce w aglomeracjach i na terenach wiejskich. Wyniki odnoszące się do wysyłki łatwo psującej się żywności wskazują na spory potencjał optymalizacyjny.

Analiza: 44 proc. artykułów wymagających chłodzenia w sprzedaży online nie spełnia wymogów temperaturowych
Fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 14-02-2019, 13:23

W ostatnich latach konsumenci coraz częściej zamawiają żywność przez Internet. Rozwój tego rynku spowodował również zwiększenie objętości opakowań i przesyłek. Thimm wykorzystał tę tendencję rynkową i złożył na zasadzie próbek losowych zamówienia testowe żywności w 24 sklepach internetowych. Obejmowały one łatwo psujące się i wymagające chłodzenia artykuły spożywcze takie jak mięso mielone, ryby, masło czy jogurt. Doradcy zamówili również produkty głęboko mrożone takie jak pizza, mięso i lody oraz żywność niechłodzoną w postaci warzyw, owoców i jajek. Łącznie w teście uwzględniono 186 artykułów spożywczych. Złożono również zamówienia łączone produktów o różnych właściwościach.

Michael Weber, dyrektor ds. marketingu korporacyjnego informuje o dostępności żywności online oraz wynikach pierwszej analizy testu

- Nasze doświadczenia pokazują, że w dużych aglomeracjach oferta na tym rynku jest szeroka. W rejonach wiejskich działają często mniejsi sprzedawcy z jednym sklepem internetowym lub miejscowy supermarket, który oferuje wysyłkę żywności. Jednakże wyniki testu są w obu typach lokalizacji podobne. Nasi doradcy zbadali między innymi temperaturę powierzchniową i głęboką dostarczonych produktów. Przy pomiarach zasymulowaliśmy odbiór paczki przez klientów prywatnych w warunkach domowych. W szczególności przy dostawach chłodzonych, mrożonych i niechłodzonych produktów w jednym opakowaniu żaden ze sklepów internetowych nie spełnił w naszym teście niezbędnych wymogów. W przypadku artykułów wymagających chłodzenia 44 procent wykazywała wyraźne niedociągnięcia w zakresie określonych jasno przez ustawodawcę wymogów temperaturowych. Na przykład mrożona pizza dotarła do nas z temperaturą wnętrza -0,7 stopnia Celsjusza, a więc niemalże rozmrożona. Przerwanie łańcucha chłodniczego w procesie pakowania i logistyki może mieć szkodliwy wpływ na zdrowie konsumentów. To podstawowe wyzwanie musi zostać rozpracowane we współpracy z producentami opakowań - ocenia Weber.

Pełną analizę testu praktycznego firma Thimm zaprezentuje na targach LogiMAT 2019 w Stuttgarcie. Odwiedzający poznają wyniki dotyczące materiałów opakowaniowych i izolacyjnych oraz wykorzystanych środkach chłodniczych i możliwości ich ponownego zastosowania. Eksperci ds. opakowań przekażą ponadto informacje na temat uszkodzeń opakowań i nakładów utylizacyjnych u użytkowników. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Thimm RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    sprzedaż online RSS ALERT    /    internet RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.