Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analiza finansowa sektora dyskontów w Polsce

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 04-06-2014, 16:02
Analiza finansowa sektora dyskontów w Polsce
Fot. Żelazna Studio

Polski rynek dyskontów kwitnie, pokochali je polscy konsumenci, którzy uciekając z hipermarketów przenieśli się do wygodnych i blisko położonych sklepów Biedronki, Lidla, Netto i Aldiego. Koncept wydaje się na tyle atrakcyjny, że w ostatnim czasie do rywalizacji o kawałek tego tortu przystąpił nowy projekt - Dyskont Czerwona Torebka. Warto zapytać, jak ogromna popularność sieci dyskontowych przekłada się na ich wyniki, a także kondycję finansową. Te i dużo więcej informacji można znaleźć w specjalnym raporcie przygotowanym przez firmę Bisnode na zlecenie redakcji serwisu gospodarczego portalspożywczy.pl.

Raport firmy Bisnode zatytułowany „Analiza branżowa sklepów dyskontowych" szczegółowo opisuje sytuację sieci Biedronka, Lidl, Netto, Aldi, Dyskont Czerwona Torebka, a także drogerii Rossmann. Analiza została przygotowana na bazie raportów finansowych za lata 2011-2012, które wspomniane firmy złożyły w Krajowym Rejestrze Sądowym.

W raporcie znaleźć można między innymi opis poszczególnych projektów handlowych, informację o ich udziałach rynkowych, analizy rentowności sprzedaży, poziomu zatrudnienia, rentowności kapitału i aktywów, płynności finansowej oraz analizę zadłużenia.

Pełny raport do pobrania pod linkiem: Analiza branżowa sklepów dyskontowych

Dyskonty rozwijają się w Polsce bardzo szybko i zdobywają coraz większy udział w naszym rynku detalicznym, stając się zarazem coraz większym zagrożeniem dla innych formatów, w szczególności hipermarketów.

Różnice pomiędzy różnymi formatami sklepów z roku na rok zacierają się coraz bardziej. Dyskonty zbliżają się do supermarketów, poprzez coraz wyraźniejsze komunikowanie o jakości oferowanych produktów, ale także supermarkety zbliżają się do dyskontów, wprowadzając marki własne i mocno komunikując niskie ceny. Istotą sklepu dyskontowego pozostaje wyraziste pozycjonowanie cenowe, możliwe m.in. dzięki uboższemu asortymentowi.

Co prawda nasycenie polskiego rynku dyskontami wydaje się dosyć duże, jednak niektóre sieci handlowe decydują się na wejście w ten dobrze rokujący format. Miejsce dla nowych sieci dyskontowych kurczy się jednak z roku na rok. Zdaniem niektórych analityków, teraz jest już ostatnia chwila na rozpoczęcie działalności od zera w tym formacie, a i wówczas trudno będzie rzucić wyzwanie takim gigantom, jak Biedronka czy Lidl.

Do rozwoju sieci dyskontowych zachęcają także wyniki osiągane przez ten format w bardziej dojrzałych rynkach, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Prognozy firmy IGD mówią, że na rynku brytyjskim w perspektywie kilku najbliższych lat sklepy dyskontowe mogą nawet podwoić swoje obroty spożywcze. Nie ma się więc co dziwić, że również sieci dyskontowe obecne w Polsce patrzą w przyszłość z optymizmem.

PEŁNY RAPORT do pobrania pod linkiem:Analiza branżowa sklepów dyskontowych 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jb 05-06-2014, 09:46:
Fajne opracowanie, warto kupić.
  • Marek O. 05-06-2014, 09:11:
Panowie chyba nie wiedzą, że aby przeczytać pełny raport, trzeba kliknąć w link pod tekstem :)
  • gość 05-06-2014, 09:03:
Beznadziejny artykuł

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH