Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analiza koszyka cen: Sieci delikatesów ciągle tną ceny

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 25-02-2011, 07:37

Z najnowszego porównania w ramach Koszyka cen wynika, że sieć Delima wpisuje się w trend obniżania cen przez delikatesy i stara się osiągnąć taki pułap cen, jaki oferują konkurencyjne sieci: Alma i Bomi. Dyskonty ujednolicają politykę cenową na średnim poziomie ok. 250 zł za 50 badanych przez nas produktów spożywczych, aby jak najmniej odstawać od konkurentów - informuje www.dlahandlu.pl.

Sieć Alma w zależności od lokalizacji oferuje Koszyk od 266 zł w Bydgoszczy do 278 zł w Trójmieście. Na początku lutego ceny w tej sieci wahały od 260 do 276 zł, co oznacza obecnie lekką podwyżkę, głównie warzyw sezonowych papryki, czy pomidorów.

Bomi oferowało Koszyk w cenie od 272 zł w Bydgoszczy do 278 zł w Warszawie, co również wskazuje na podwyżki rzędu kilku złotych w większości lokalizacji względem cen w tej sieci na początku lutego.

Zakupy w Delimie w zależności od miasta kosztowały od 274,73 zł w Lublinie do 287,03 zł w Warszawie i jest to spadek o ok. 20 zł w przypadku cen notowanych w tej sieci na początku lutego. Można przypuszczać, że Delima postanowiła tak jak inne sieci, wpisać się w trend obniżania cen przez delikatesy w ramach walki o klienta. Drugi wytłumaczeniem jest zyskanie niższych cen u dostawców dzięki transakcji Eurocashu i Emperii, do której sieć Delima należy.

W tym badaniu w sieci Piotr i Paweł za zakupy z Koszyka trzeba było zapłacić od 281,1 zł w Warszawie do 300,2 zł w Poznaniu i są to średnie ceny zanotowane w tych miastach także w poprzednim monitoringu, na początku lutego.

W kategorii dyskontów Aldi oferował Koszyk 50 produktów za 247,34, czyli o 6 zł taniej niż w czasie ostatniego monitoringu. W Netto za umieszczone w Koszyku produkty trzeba zapłacić ok. 250 zł we wszystkich badanych miastach i jest to ok. 2 zł więcej niż trzy tygodnie temu. W sieci Lidl te same zakupy kosztowały od 252 zł do 255 zł w zależności od lokalizacji, czyli podobnie jak na początku lutego. Zaś w sklepach Biedronka zanotowane ceny oscylowały wokół 255,1 zł we wszystkich placówkach i jest to o ok. 2,5 zł więcej niz w czasie poprzedniego monitoringu.

Różnice w cenach Koszykaw dyskontach zmniejszają się z tygodnia na tydzień, co pokazuje, że firmy starają się jak najmniej różnicować swoją politykę względem konkurencji, jak i poszczególnych lokalizacji w ramach swojej sieci.

Monitoring cen w sklepach w dniach 19-22 lutego 2011 roku

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH