Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analiza koszyka zakupowego: Zakupy świąteczne najdroższe w sklepach Żabki

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 09-12-2010, 20:54

Od startu badania w ramach Koszyka cenowego we wrześniu 2009 roku, sieci Lewiatan, Społem i Żabka, walczą o klienta lokalizacją blisko domu, a nie ceną.

Takie wyniki potwierdza monitoring cen z tego tygodnia. Dlatego po świąteczne zakupy większość klientów wybierze się raczej do hipermarketów i dyskontów. W sklepach najbliżej domu za wszystkie uzupełniające zakupy do świątecznych potraw, trzeba będzie słono zapłacić.

W sieci sklepów Społem w Poznaniu można kupić 50 produktów z Koszyka za 312,07 zł, czyli o 9 zł drożej niż w październiku. We Wrocławiu trzeba było w tej sieci wydać 319,48 zł, czyli o 8 zł więcej niż dwa miesiące temu. W Lublinie w Społem na 50 produktów trzeba było wydać 301,4 zł, czyli o 8 zł mniej niż w październiku, a na Górnym Śląsku 292,81 zł. Najwyższe ceny Społem ma w Trójmieście 320,08 zł i w Warszawie 334,11 zł. Oznacza to rożnicę cen w tej sieci sklepów sięgającą 42 zł między lokalizacjami na Górnym Śląsku i Warszawie.

Z kolei sieć Lewiatan proponuje zakupy 50 produktów z Koszka od 289,7 zł w Poznaniu, przez 304,79 zł w Lublinie i Bydgoszczy przez 310,83 zł w Trójmieście, do 327,66 zł we Wrocławiu oraz 319,11 zł na Górny Śląsku i 334,11 zł w Warszawie. Pokazuje to, że robiąc zakupy w sklepach pod tym szyldem musimy się liczyć z różnicą cen na poziomie 45 zł. W porównaniu z badaniem z października w prawie każdej lokalizacji Lewiatan ceny wzrosły od kilku do kilkunastu złotych.

Najwyższe ceny, sposród placówek blisko domu, można spotkać w sklepach Żabka: od 333,43 zł w Lublinie przez 340,89 zł w Warszawie do 389,70 zł we Wrocławiu i Bydgoszczy do 393,04 zł w Poznaniu. W porównaniu z październikiem w większości lokalizacji ceny wzrosły, przy czym ceny w sieci Żabka są różne nie tylko w innych miastach, ale także w obrębie jednej miejsowości. W porównaniu z zakupami tych samych 50 produktów w sieciach hipermarketów czy dyskontów różnice cen sięgają 100 a nawet 200 zł.

Monitoring cen w sklepach w tygodniu 3-7 grudnia 2010

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • były ajent 10-12-2010, 09:18:
Argumentacja, że Żabka walczą o klienta lokalizacją blisko domu już nie jest argumentem. Ponieważ inne sieci także to robią. Natomiast nie sądzę, że klienci za taką wygodę będą chcieli płacić do 100 zł więcej za "koszyk" zakupów. Panowie z centrali sieci powinni zejść na ziemię! Sieć chwali się wzrostem obrotów, które wynikają tylko i wyłącznie z faktu znacznego wzrostu cen sprzedawanych towarów w tej sieci. To równia pochyła.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH