Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Analiza koszyka zakupowego: Zakupy świąteczne najdroższe w sklepach Żabki

Od startu badania w ramach Koszyka cenowego we wrześniu 2009 roku, sieci Lewiatan, Społem i Żabka, walczą o klienta lokalizacją blisko domu, a nie ceną.

Takie wyniki potwierdza monitoring cen z tego tygodnia. Dlatego po świąteczne zakupy większość klientów wybierze się raczej do hipermarketów i dyskontów. W sklepach najbliżej domu za wszystkie uzupełniające zakupy do świątecznych potraw, trzeba będzie słono zapłacić.

W sieci sklepów Społem w Poznaniu można kupić 50 produktów z Koszyka za 312,07 zł, czyli o 9 zł drożej niż w październiku. We Wrocławiu trzeba było w tej sieci wydać 319,48 zł, czyli o 8 zł więcej niż dwa miesiące temu. W Lublinie w Społem na 50 produktów trzeba było wydać 301,4 zł, czyli o 8 zł mniej niż w październiku, a na Górnym Śląsku 292,81 zł. Najwyższe ceny Społem ma w Trójmieście 320,08 zł i w Warszawie 334,11 zł. Oznacza to rożnicę cen w tej sieci sklepów sięgającą 42 zł między lokalizacjami na Górnym Śląsku i Warszawie.

Z kolei sieć Lewiatan proponuje zakupy 50 produktów z Koszka od 289,7 zł w Poznaniu, przez 304,79 zł w Lublinie i Bydgoszczy przez 310,83 zł w Trójmieście, do 327,66 zł we Wrocławiu oraz 319,11 zł na Górny Śląsku i 334,11 zł w Warszawie. Pokazuje to, że robiąc zakupy w sklepach pod tym szyldem musimy się liczyć z różnicą cen na poziomie 45 zł. W porównaniu z badaniem z października w prawie każdej lokalizacji Lewiatan ceny wzrosły od kilku do kilkunastu złotych.

Najwyższe ceny, sposród placówek blisko domu, można spotkać w sklepach Żabka: od 333,43 zł w Lublinie przez 340,89 zł w Warszawie do 389,70 zł we Wrocławiu i Bydgoszczy do 393,04 zł w Poznaniu. W porównaniu z październikiem w większości lokalizacji ceny wzrosły, przy czym ceny w sieci Żabka są różne nie tylko w innych miastach, ale także w obrębie jednej miejsowości. W porównaniu z zakupami tych samych 50 produktów w sieciach hipermarketów czy dyskontów różnice cen sięgają 100 a nawet 200 zł.

Monitoring cen w sklepach w tygodniu 3-7 grudnia 2010

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Żabka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • były ajent 2010-12-10 09:18:35
    Argumentacja, że Żabka walczą o klienta lokalizacją blisko domu już nie jest argumentem. Ponieważ inne sieci także to robią. Natomiast nie sądzę, że klienci za taką wygodę będą chcieli płacić do 100 zł więcej za \"koszyk\" zakupów. Panowie z centrali sieci powinni zejść na ziemię! Sieć chwali się wzrostem obrotów, które wynikają tylko i wyłącznie z faktu znacznego wzrostu cen sprzedawanych towarów w tej sieci. To równia pochyła.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.204.40
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.