Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Analiza: produkty w sklepach małoformatowych mogą kosztować nawet 30 proc. więcej niż w dyskontach

Według danych Nielsena, prawie połowa Polaków, którzy robią zakupy w sklepach małoformatowych, bywa w nich częściej niż w dyskontach lub supermarketach. Jednak te same osoby więcej wydają właśnie w tych drugich. W nich najczęściej kupują np. ryż, makaron, soki, czy wodę i napoje gazowane. Dlaczego dogodną lokalizację sklepów małoformatowych wykorzystują tylko na małe zakupy, a duże zwykle robią gdzie indziej?

Analiza: produkty w sklepach małoformatowych mogą kosztować nawet 30 proc. więcej niż w dyskontach
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 28-11-2019, 19:00

Badanie Nielsen Shopper Trends pokazuje, że nadal głównym problemem są ceny, które – oprócz lokalizacji sklepu – najbardziej motywują Polaków do zakupów. Tymczasem analizy ekspertów Grupy Eurocash prowadzone w ramach tegorocznej edycji rankingu Równi w Biznesie wykazały, że najpopularniejsze produkty kulinarne mogą w sklepach małoformatowych kosztować nawet 30% więcej niż w dyskontach i 15% więcej niż w supermarketach. Największe dysproporcje cenowe dotyczą wspomnianego wcześniej ryżu (do 32%) i makaronów (do 26%). Jednak różnice przekraczające 20% stosuje również wielu liczących się producentów majonezów i dressingów, musztard, soków i napojów niegazowanych, warzyw konserwowych, konserw rybnych i konserw mięsnych.

- Siłą małoformatowych sklepów spożywczych jest to, że konsumenci mają do nich najbliżej i czują się w nich jak w domu. Niestety rzadko traktują taki sklep jako miejsce do uzupełniania domowych zapasów. To chcemy zmienić, przekonując producentów do równego traktowania wszystkich kanałów sprzedaży – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

W rankingu „Równi w Biznesie” analizie poddano 12 popularnych kategorii kulinariów i napojów, a w nich niemal 80 największych producentów, odpowiadających za 90% rynku w każdej z tych kategorii. Najwyższe miejsca zajęli producenci, którzy mają najlepszą ofertę cenową i produktową do wszystkich rodzajów sklepów: Muszynianka – woda, Coca-Cola – napoje gazowane, Marwit – soki i napoje niegazowane, Colian – przyprawy, Ocetix – majonezy i dressingi, Pegaz – musztardy, Develey – ketchupy, Arc-Pol – makarony, Społem Zakopane – ryż, Dominik – warzywa konserwowe, Konshurt – konserwy rybne i Smak Górno – konserwy mięsne.

Najbardziej uciążliwa dla klientów sklepów niezależnych jest gorsza niż w innych rodzajach sklepów oferta największych producentów popularnych artykułów szybko zbywalnych. Z rankingu wynika, że do takich koncernów należą np. Nestlé (woda, przyprawy, majonezy i dressingi), HJ Heinz (ketchupy), McCormick (przyprawy, musztardy), czy Develey (musztardy, majonezy i dressingi). Na skutek tego sklepy niezależne, mimo że nadal należy do nich ponad 40% rynku detalicznego, sprzedają proporcjonalnie mniej niż mogłyby m.in. suszonych owoców, ketchupów i majonezu.

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    sklepy małoformatowe RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    supermakety RSS ALERT    /    Polacy na zakupach RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Maria 2019-11-29 11:04:19
    A ja i moje sąsiadki wolimy robić zakupy w małych sklepach bo w nich można kupić towary naszych producentów zlokalizowanych na naszych terenach, produkujących dobre produkty. Oni chcą przetrwać więc robią bardzo dobrze i lepiej niż te molochy używając zamienników i dodatków niewiadomego pochodzenia. Wolę zapłacić trochę drożej ale mieć pewny towar i zdrowy.
    • nie lubie stonki 2019-11-29 23:08:14
      jasne polska zdrowa żywność dobry żart afera od lat goni aferę z kultową sola wypadową na czele i co i nico. legendarni mali wytwórcy też lubią kantować trafić na uczciwego to sztuka

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.